Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alternativ till ex. Popcorn Hour


Mikael63

Rekommendera Poster

Har en gammal DVD-spelare som börjar bli trötter.(har lagat nätdelen nyligen)

Den har:

Kiss DP-558 är en DVD-inspelare med hårddisk på 80 GB som har stöd för DVD+/-RW, CD-RW, VCD, SVCD samt DivX. Den hanterar videoformaten NTSC samt PAL och är kompatibel med bland annat DivX, Xvid, Ogg Vorbis, Jpeg och MP3-filer. Spelaren är också utrustad med Dolby Pro Logic. Anslutningsmöjligheter är komponent videoutgång (progressive scan), s-videoutgång samt komposit videoutgång. Spelaren har Ethernet 10/100-stöd vilket möjliggör streaming från PC

 

Nu är jag ute efter EN hårdvara som kan ersätta min gamla spelare och som alltså både kan spela in/hantera timeshift från ex. sat.mottagare samt att dels lagra eget material (det den spelat in) och dels kan spela upp innehåll på en disk i det lokala nätverket. Den nya hårdvaran behöver INTE kunna spela upp DVD-skivor.

 

Jag har gluttat lite på Popcorn Hour men har inte hittat inspelningsfunktion.

 

Har även tittat på sat.mott. från CanalDigital men inte hittat möjlighet till nätverksanslutningen.

 

Vidare har jag kollat efter en ny DVD-spelare med samma egenskaper med de verkar inte finnas längre, ungefär samma prisklass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu en Blu-ray spelare inte känns aktuell så kanske det är något sånt här som är intressant?

Tvix HD N1 http://www.tvix.co.kr/ENG/products/HDN1.aspx

 

Mja.. snygg sak, onekligen, men kan just den även spela in?

 

Egentligen skulle det fungera med två olika hårdvaror, en för att spela in, en annan för att spela upp. Men kostnaden får ju inte bli dubbelt så dyr som för en enhet som kan göra både och..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är märkligt att det för flera år sedan fanns spelare med denna funktionalitet - men att det inte finns nu...

Har ex. hittat en Samsung BD-P3600 som klarar PC streaming men då saknar den inspelningsmöjlighet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en KISS VR-558 sedan de kom ut. Har nu gett upp letande efter en ersättare då EPG-tjänsten upphör 1 juli.

 

Jag har dessvärre konstaterat att det inte finns någon med motsvarande funktionalitet över huvud taget.

 

Det enda alternativet verkar vara en HTPC, jag har därför i dagarna beslutat att bygga mig en sådan. Prislappen blir tyvärr ganska hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en KISS VR-558 sedan de kom ut. Har nu gett upp letande efter en ersättare då EPG-tjänsten upphör 1 juli.

 

Jag har dessvärre konstaterat att det inte finns någon med motsvarande funktionalitet över huvud taget.

 

Det enda alternativet verkar vara en HTPC, jag har därför i dagarna beslutat att bygga mig en sådan. Prislappen blir tyvärr ganska hög.

Ja, jag är inne på att förse den stationära datorn med ett bättre tv-in kort än det jag nyligen införskaffat och flytta datorn till tv-rummet, skaffa en extender så jag fortfarande kan ha skärm/tangentbord på nedervåningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://tinyurl.com/2779x43

 

Edit

Har en äldre modell. Video-in funkar hur bra som helst men nackdelen är den bara har stöd för FAT32. SoSmart ska ha stöd för NTFS enligt länken.

Tack!:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...