Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ALT + ALT-Gr har slutat fungera, katastrofalt irriterande


rainboom

Rekommendera Poster

Jag är en vad de flesta skulle kalla för datornörd, stöter sällan på problem som jag inte kan lösa men detta är riktigt jobbigt.

För ungefär en månad sedan så lånade min sambos mamma en av våra datorer och sedan dess så har inte ALT eller ALT-Gr fungerat.

 

Detta är ju särskilt jobbigt eftersom den används till rätt mycket, ännumera ifall man ofta använder kortkommandon å liknande.

Jag har letat som en tok på nätet, stängt av å på sticky keys (tröga tangenter) å förmodligen testat allt jag kan hitta/komma på

utan att installera om datorn. Det finns inga virus, datorn är i prima skick, har även testat ett annat tangentbord som jag vet fungerar

men samma fel på detta uppstår.

 

Operativsystemet är Windows 7 Ultimate x64

Antar att det inte behövs veta så mycket mer.

 

Så min fråga är, vad i helsingdar är det som har hänt? ska jag behöva installera om datorn bara för en klantig mamma tryckt nå konstig

knappkombination som förmodligen har med handikappanpassade inställningar att göra? blir så frustrerad.

 

hoppas på en lösning på detta en gång för alla

 

peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fascinerande problem. Jag provade och googla lite på detta. 

 

Utifrån det du berättade om att en tredje part andvänt datorn och det sedan blivit problem gör att jag tänker att det inte beror på någon spännande systeminställning eller avancerat hack utan mer på någon "hemlig" tangenkombination som kan råka tryckas ned mer eller mindre av misstag. 

 

Hittade detta. http://en.kioskea.ne...ey-held-too-lon

 

När jag testar det är det som att alt och alt-gr tangenterna slås av och på. 

 

Hoppas att det hjälper. 

 

/Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...