Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung 8000 jet


Nivus

Rekommendera Poster

Tjena! Precis ärvt en samsung jet och har en snabb fråga för att säkerställa en fundering....Om jag ansluter mobilen till mitt trådlösa nätverk med wifi och sedan klickar på internet-ikonen i mobilen och surfar runt, kommer detta då att kosta något eller är det precis samma sak som att ansluta en dator till nätverket?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Det ska inte kosta något om du ansluter till ett externt trådlöst nätverk. Är du osäker kan du alltid prova och sedan avvakta räkningen från din operatör, men jag kan inte tänka mig att det skulle kosta något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för svar. Ville bara vara säker.. Men nu fick jag inställningar för telenorsurf så jag antar att jag inte ens har det installerat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Okej, tack för svar. Ville bara vara säker.. Men nu fick jag inställningar för telenorsurf så jag antar att jag inte ens har det installerat..

 

Om det är ett nytt abonnemang du har startat så får du allt skickat till dig så fort du startar telefonen. Så var det för mig i alla fall. Blev bombarderad med allt som behövs för mobilt internet, MMS också vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man surfar så ser man vilken ikon/symbol som byter färg.

Men man måste ju ange vilken profil man ska surfa med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en fråga...Är det inte möjligt att titta på videoklipp såsom youtube i mobilen? Måste installera Flash player men hur gör man det isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Ännu en fråga...Är det inte möjligt att titta på videoklipp såsom youtube i mobilen? Måste installera Flash player men hur gör man det isåfall?

 

Jag har samma telefon. Provade att gå in på Youtube, och då dyker telefonens mediaspelare upp när jag klickar på ett filmklipp. Ganska omgående får jag "Inget svar" och möjlighet att bekräfta med OK. Fungerar det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en ikon eller "widget" i mobilen som heter Youtube, där kan jag se filmer men där finns ju inte alls samma filmer som på "riktiga sidan". När jag surfar in på youtube genom "internet" så måste jag installera flash player för att kunna se klippen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...