Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VPN problem med Ipredator


Fravoc

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har kämpat med att få igång Ipredator de senaste dagarna men lyckas inte riktigt, förhoppningsvis finns det hjälp att få hos Eforum. :)

 

OS: Vista

Browser: Har provat med IE och Firefox

Har ingen router och inget trådlöst utan kör med "nätverkskabel" i väggen.

 

Jag har följt anvisningarna på https://www.ipredator.se/faq/guides/connectionvista/ för att ansluta via vista. Jag har läst FAQ på https://www.ipredator.se/faq/qna/ men inte hittat någon lösning på mitt problem.

 

Den enda hjälp jag fått från Ipredators support var denna bild skickad till mig som en lösning på problemet i stycket precis här under: http://www.geting.se/viewimage.php?image=237408-Default_gateway_vista.JPG Bilden är även bifogad i posten.

 

Jag har lyckats skapa anslutningen, loggat in med mitt lösenord och är ansluten till ipredator. Inga felmeddelanden visas. Det står att jag är ansluten och för jag pekaren till symbolen för internettillgång längst till höger på startmenyraden så står det att jag är ansluten till såväl den vanliga anslutningen som till Ipredator-anslutningen. "Åtkomst: Lokalt och Internet". När jag öppnar webbläsaren (Internet Explorer och Firefox har jag provat) och skriver in valfri adress så börjar webbläsaren arbeta. Den fortsätter sedan i detta läge oändligt länge utan att nå fram till hemsidan. Jag kan inte heller använda msn-messenger eller liknande program. Jag provade att inaktivera windows-brandväggen utan resultat.

 

När jag följde instruktionerna i bilden som skickades till mig såg jag att inställningen på min dator redan var förbockad. När alternativet är ibockat kan jag alltså inte gå in på några hemsidor. Jag kan inte heller ansluta via spel eller msn messenger. Jag fick dock hjälp av en polare att pinga diverse hemsidor i kommandotolken och vi fick svar.

 

Jag provade att bocka ur alternativet varpå jag kunde använda internet normalt. Jag genomförde dock ett test av kryptering/säkerhet och http://www.auditmypc.com/anonymous-surfing.asp kunde hitta precis varifrån jag ansluter. Andra tester bekräftar det. Det står att jag är ansluten till Ipedator och för jag pekaren till symbolen för internettillgång längst till höger på startmenyraden så står det att jag är ansluten till såväl den vanliga anslutningen som till Ipredator-anslutningen. Under Ipredator-anslutningen står det dock "Åtkomst: Endast Lokalt".

 

En sak som jag inte vet om det är relevant eller ej, men kanske värt att nämna. Fick lite hjälp av en polare att undersöka vad felet kan vara och han kollade lite i kommandotolken och så. Jag har inte så bra koll på det där, men han körde ipconfig och upptäckte att jag tydligen hade extremt många anslutningar. Som jag förstod det kom det upp en hel rad på 60-70 stycken men jag har ingen aning om varför, det är ju dessutom inget som syns i kontrollpanelen, under nätverksanslutningar. Är detta ett problem, och vad kan jag göra åt det? Hur kan jag begränsa antalet anslutningar?

 

Jag har även virus/trojansökt men problemet kvarstår.

 

Hur kan jag lösa detta problem?

 

Är det något mer ni behöver veta om min hårdvara/mjukvara/inställningar så svarar jag självklart på det.

 

Oerhört tacksam för alla form av hjälp,

 

Mvh

Fravoc

 

post-72190-1272022966,31_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Får du något felmeddelande efter att webbläsaren "jobbat" klart utan att hitta sidan du har skrivit in?

 

Läser man FAQ:en står där lösningar för olika slags Error-fel + koder.

 

Ipreddator borde vara en slags proxy. I så fall borde man behöva skriva in IP-numret till proxyservern som webbläsaren ska ansluta till, tycker jag. Är inte så insatt i hur det fungerar, men borde vara något i den stilen.

 

VPN borde också ha ett slags IP-nummer som ska skrivas in i webbläsarens inställningar. Annars vet inte webbläsaren hur den ska ansluta för att senare nå önskad webbsida.

 

Kanske ute och cyklar. Har inte satt mig in i det där, för att jag anser mig inte ha något behov av att gömma mig på nätet. Om jag skulle behöva gömma mig på nätet finns det gratis proxys att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du något felmeddelande efter att webbläsaren "jobbat" klart utan att hitta sidan du har skrivit in?

 

Läser man FAQ:en står där lösningar för olika slags Error-fel + koder.

 

Ipreddator borde vara en slags proxy. I så fall borde man behöva skriva in IP-numret till proxyservern som webbläsaren ska ansluta till, tycker jag. Är inte så insatt i hur det fungerar, men borde vara något i den stilen.

 

VPN borde också ha ett slags IP-nummer som ska skrivas in i webbläsarens inställningar. Annars vet inte webbläsaren hur den ska ansluta för att senare nå önskad webbsida.

 

Kanske ute och cyklar. Har inte satt mig in i det där, för att jag anser mig inte ha något behov av att gömma mig på nätet. Om jag skulle behöva gömma mig på nätet finns det gratis proxys att använda.

 

Hej och tack för ditt svar,

 

Jag önskar att det kom något felmeddelande men allt som hände när jag lät den webbläsaren arbeta var att den arbetade med statusen "läser in www.google.se" i 50 minuter varpå "Sidan kan inte visas" kom fram.

 

Okej, jag hittade inte information om något IP-nummer eller proxy på ipredators hemsida. :(

 

Vad finns det mer jag skulle kunna prova?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...