Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lacie hårdisk går ej att ansluta som usb enhet?


Mini_mee

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har tidigare haft Lacie hårdisken kopplad till en stationär dator, men nu köpt bärbart, och skulle koppla

in denna via USB kablen.

 

Men får förljande felmeddelandde:

 

"You dont have permission to acess the Lacie as a USB periperal. Please contact your network administrator"

 

Har testat även på en annan bärbar men får samma svar..

 

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en Lacie som jag har installerat utan problem på min huvuddator,

men när jag flyttar över till min andra dator så får jag inte fram någonting.

Externa hårdisken kommer inte fram som den gör på huvuddatorn vid sidan av system C

 

Om jag går in på min andra dator i diskmgmt.msc så ser man den där upp poppat utmed C

med det går inte att öppna den, det stod någostans någon sida Felfri (GPT-skyddadpartion

Man har väl inte förstått riktigt det här, så jag undra om det finns en enkel beskrivning på

detta problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Bobboslacke

Jag har också en Lacie som jag har installerat utan problem på min huvuddator,

men när jag flyttar över till min andra dator så får jag inte fram någonting.

Externa hårdisken kommer inte fram som den gör på huvuddatorn vid sidan av system C

 

Om jag går in på min andra dator i diskmgmt.msc så ser man den där upp poppat utmed C

med det går inte att öppna den, det stod någostans någon sida Felfri (GPT-skyddadpartion

Man har väl inte förstått riktigt det här, så jag undra om det finns en enkel beskrivning på

detta problem

 

Jag har precis samma problem när jag försöker ansluta min Lacie till en dator med windows XP - jag ser att den är ansluten (Disk 5) men har inte fått någon "bokstavsbeteckning" & att det står som du säger:

Felfri GPT- skyddad partion. Jag hoppas också att det är någon som har något tips om detta problem.

 

ps. Lacie'n fungerar felfritt på en dator med windows7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...