Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musen hackar


mouli

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis köpt en macbook pro 13" 2,26 ghz (den som finns i apple store nu). Allting fungerade fint tills jag flyttade datorn till min mamma. Musen har börjat hacka sig fram. Det är inte alltid det händer men ibland så händer det plötsligt. För att få bort problemet måste jag starta om datorn. Men sen kommer det tillbaka efter ett tag.

 

Jag har en usb mus inkopplad i datorn men om musen börjar hacka så spelar det ingen roll om jag använder trackpaden eller usb musen. Opperativsystemet är snow leopard.

 

För att ge er en idé över hur musen hackar så finns en video en annan person lagt upp

som visar mitt problem.

 

Är det någon som vet en lösning eller borde jag lämna in den på garantin och få en ny?

 

Tack i förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med en musmatta. Jag tycker att det ser ut som att du använder en lasermus som inte kan läsa underlaget.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med en musmatta. Jag tycker att det ser ut som att du använder en lasermus som inte kan läsa underlaget.

 

Thomas

Som jag sa, det händer även om jag inte använder usb musen, dvs använder trackpaden på datorn. Dessutom har jag en musmatta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte får till det lämna in med hänvisning till garantin.

Det kan tex vara en spricka i moderkortet.

(har själv haft spricka på en IBM 770E

och den var 2a i test av nån datatidning 1999, köpt just därför)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men jag märkte nu att det händer endast när jag datorn har laddats upp från att vara oladdad. Finns det nu någon som vet vad felet kan vara eller ska jag lämna in den som jannejanne sa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...