Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startas om


3mil

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Dell Optiplex sx280 med windows Xp pro som startar om sig själv lite nu och då,

det händer nästan jämt när jag startar ett spel spelet är typ som wow.

Dock så är inte datorn varm elr något sånt jag skulle gärna vilja ha hjälp med detta någon som vet svaret på mitt problem?

 

Tack på förhand Emil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Dyker det upp ngn felkod i samband med omstart?

Har du skannat din dator för virus?

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har wow fungerat bra tidigare?

Har du gjort några förändringar i ditt system före detta inträffade?

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

för att få stopp på den automatiska omstarten, och erhålla en "blåskärm, med ev. felkod"

Högerklicka på Den här datorn - Egenskaper - Avancerat - Start...Inställningar, där bör du hitta ngt liknande, "starta om automatiskt vid systemfel", den inställningen ska bockas ur!

 

Mvh

Mats H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som har nåt göra med grafiken antagligen directx eller opengl (vet inte vad wow använder).

Testa ominstallera nyaste directx för ditt system och kolla om det finns något nyare grafikkorts drivrutiner för din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SV till Mattisas:

Det blev ingen skilland tyvärr. Men jag ska fortsätt försöka!

 

Jag ska ominstalera DirectX!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara värmeproblem. Hur är det med damm i datorn? Men ta inte bort damm utan att veta hur du skyddar datorn mot statisk elektricitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har preicis uppgraderat mina ram minnen från 512MB till 2 GB och samtidigt så blåste jag rent datorn med kompressorn men det kanske var dumt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad för sorts kompressor? Hur snabbt får det dammet att röra sig? Damm är ofta elektriskt ledande så väldigt snabba rörelser på dammpartiklarna kan alstra statisk elektricitet.

 

Har du kollat temperaturen på CPU och grafikkort med något program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu vet ju inte jag vad det är för kompressor men om det blir väldigt stark blåst så kan det vara skadligt för datorn.

 

Det kan ju också tänkas vara fel på något av de nya minnena, alternativt blev det under monteringen, så en minnestest skadar ju inte, t ex http://www.memtest.org/ Minnestesten ska stå och gå i många timmar, t ex en hel natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...