Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Annoying virus


hassep01

Rekommendera Poster

För ca. 2 veckor sedan poppade det upp en ruta som sa “ This pre-release version of Windows Vista Ultimate will expire in 15 days”. Brydde mej om denna “varning” då jag har ett äkta Vista installerat. Varje dag kom denna varningsruta och samtidigt räknades dagarna ner. Det var väldigt svårt att läsa då den försvann efter ca 2 sek. När den 0 kom började den att räkna ner timmar istället. Dag 0 inträffade den 31 mars. Efter detta datum stänger Pc-n av sej skälv några ggr varje dag. Det verkar vara ett sk.

“annoying virus” PC-n verkar helt OK när det gället prestanda. Någon som har ett bra tips! Skickar inte med DSS.text. (som för mej ser lite knepig ut). Då jag inte kan ta bort dom smileys som finns. Kan i DSS.txt inte hitta några smileys. Vad göra?

 

HasseP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag tydligen har för många smileys i min DDS.txt file, kan jag då skicka den till er på något annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du att du har för många smileys i DDS-loggen?

Är du verkligen säker på att du inte har en release candidate av Windows 7 installerad?

Har du varit i kontakt med Microsoft för att utreda varför du får ett besked varför Windows inte anser att det är den slutgiltiga versionen av Windows 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man skrivit sitt inlägg och även kopierat in DDS.txt kör man en "förhandsgranskning. Det är efter denna manöver det kommer upp en varning att jag har för många smilys och att jag ska reducera antalet smileys och försöka igen.

Jag har inte Windows 7 installerat. Kollade några andra forum och där hade man en ide om att mitt Vista kan ha blivit uppdaterat med SP2 beta version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skulle du kunna använda bifoga fil i stället för att klistra in loggen.

 

I Kontrollpanelen - Program och funktioner borde SP2 finnas så att det kan avinstalleras och sedan installeras på nytt i Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har SP2, V113. Mina security uppdates är för för en Beta version. Hur kollar man om SP2, V113 är en beta version?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina security uppdates är för för en Beta version.
Kan du förklara lite mer vad du menar?

 

Hur kollar man om SP2, V113 är en beta version?
När jag googlar så verkar V113 vara en beta-version av SP2, t ex på http://www.mydigitallife.info/2008/10/31/trick-to-download-and-install-windows-vista-sp2-v113-600216497-from-windows-update/

 

-----------

Flyttar tråden från "Virus, skadliga program & botemedel" till "Windows Vista"

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...