Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XML-editor


Mic

Rekommendera Poster

Hej, vet inte om jag hamnar i rätt forum för frågan men ändå.

Vilka bra (helst gratis) XML-editorer finns det där man kan söka och extrahera delar av XML-datan till andra filer osv?

 

T.ex. vill jag enkelt kunna extrahera mellan child-taggar där ett visst värde i en subchild-tag förekommer. Gärna också operationer av typen "om child-tag 1 har ett visst värde, ersätt värdet för child-tag 2 med värde y".

 

Hoppas beskrivningen kan förstås, märker att jag inte har grepp om begreppen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här låter som en databasuppgift, i det här fallet för xml-databasen.

Googla.

Annars är det xml-programmering, t.ex. C#, inte så enkelt för nybörjare.

 

Sorry, hope I'm wrong :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo så skulle man kunna se det men jag tycker ändå det borde finnas editor-program av enklare snitt typ textpad med XML-stöd för att filtrera ut och hantera XML-filer.

 

C#, Perl mm är jag bekant med med jag syftar inte till att programmera här utan mest till om det finns denna typ av XML-editorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hittar en så är jag också intresserad.

 

xml-hälsningar

 

 

 

 

Jo så skulle man kunna se det men jag tycker ändå det borde finnas editor-program av enklare snitt typ textpad med XML-stöd för att filtrera ut och hantera XML-filer.

 

C#, Perl mm är jag bekant med med jag syftar inte till att programmera här utan mest till om det finns denna typ av XML-editorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...