Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ljudet


a eye

Rekommendera Poster

Hej

jag har oprativsystemet vista på min bärbara acer aspire 7730G men frågan jag ställer gäller windows 7. allt gick bra under installationen av drivrutiner. men när jag startar en låt eller överhuvud taget ett ljud så blir det som störningar i subwoofern. då får jag gå in på acer HD audio eller vad det heter och ändra standardkvaliten till vilken som helst.då fungerar det bra men efter en stund kommer det igen.

kan man fixa det?

 

PS:det är datorns inbyggda högtalare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

unsure.gif okej nu är det så här.

jag skulle installera om min dator till win7 (eftersom jag hadde vista när jag skrev mitt inlägg) så formaterar jag hårdisken och to.m tar bort partitionen och skapar den igen.

men när jag ska installera står det något i stil med: det gick inte att tilldela en enhetsbeteckning till partition på disken 0. felet uppstod när datorns systemvolym skulle förberedas. felkod 0x80004005

 

vad är det???sad.gifsad.gifohmy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer?

 

Har du plötsligt installerat om hela windows 7?

 

I ditt första inlägg som du började denna tråd med, så hade du precis installerat Windows 7 Ultimate på din bärbara, och allt fungerade bra förutom något litet fel på ljudet?

 

Du har fått två olika tips på hur du kan lösa detta problem!

 

Nu har du plötsligt enligt ditt sista inlägg idag 12:39 skrivit

 

unsure.gif okej nu är det så här.

jag skulle installera om min dator till win7 (eftersom jag hadde vista när jag skrev mitt inlägg) så formaterar jag hårdisken och to.m tar bort partitionen och skapar den igen.

men när jag ska installera står det något i stil med: det gick inte att tilldela en enhetsbeteckning till partition på disken 0. felet uppstod när datorns systemvolym skulle förberedas. felkod 0x80004005

 

vad är det???sad.gifsad.gifohmy.gif

 

Fungerade inte tipsen du fick, eller varför har du plötsligt gjort om allting?

Vilket system hade du när du skrev ditt första inlägg?

Lite förvirrat tycker jag, eller har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i mitt första inlägg hadde jag vista men jag frågade om varför det blev som det blev med ljudet i win7.

då hadde jag också pricis installerat om till vista igen. jag villha windows 7 men eftersomljudet kringlar installerade jag om till vista igen. men när jag fick tipset så skulle jag installera om till win7 igen och se om det fungerar men så uppstod problemet med installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i mitt första inlägg hadde jag vista men jag frågade om varför det blev som det blev med ljudet i win7.

då hadde jag också pricis installerat om till vista igen. jag villha windows 7 men eftersomljudet kringlar installerade jag om till vista igen. men när jag fick tipset så skulle jag installera om till win7 igen och se om det fungerar men så uppstod problemet med installationen.

I ditt första inlägg står det såhär

Hej

jag installerade windows 7 ultimate 64-bitars på min bärbara acer aspire 7730G. allt gick bra under installationen av drivrutiner. men när jag startar en låt eller överhuvud taget ett ljud så blir det som störningar i subwoofern. då får jag gå in på acer HD audio eller vad det heter och ändra standardkvaliten till vilken som helst.då fungerar det bra men efter en stund kommer det igen.

kan man fixa det?

 

PS:det är datorns inbyggda högtalare

Då tolkar jag det som att du redan hade installerat Windows 7, eftersom du faktiskt skriver så, eller vad har jag missat här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...