Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista SP2 64 bit


HUP151

Rekommendera Poster

använder alltid mediaspelaren classic för alla videos, vmf, mpg, flv etc och kan t o m ta stillbilder med gadwin print screen. helt plötsligt går det inte att spela upp mpg men dock andra, högerklickar jag för att välja program finns inte classic med och inte heller gspot - jag får besked att "inte kopplad till nåt program - skapa association från kontrollpanelen - ange association". tacksam för bruksanvisning hur jag ska göra - märkligt att det blivit så här "utan vidare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera i programmets inställningar, vilka filtyper det är inställt för att hantera.

 

Har du uppdaterat Windows Media player nyligen, är det den som försöker att "sno" filerna?

Visas den som 1:a alternativ för uppspelning?

 

 

Ett annat alternativ är ju att helt enkelt avinstallera Classic spelaren och ersätta den med ett fullgott alternativ som VLC player 1.0.5

 

Hittas här:

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thanks- via Option-Player-Format-"Modify" kunde jag bocka i rutorna för mpg så nu funkar det bra igen! Classic-spelaren byter jag inte ut mot nån annan (är ju van med den)och att det går att pausa filmer, klipp etc och ta printscreen eller snapshot är helt ok - går ju inte alls med t ex Mp11. tack för hjälpen - nu vet jag hur jag ska göra nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...