Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Starbuck och Supplemental disk


Patrich Björklund

Rekommendera Poster

Patrich Björklund

Behövs denna över huvudtaget? Har försökt installera från min HDD (Win98) partition men förgäves...Supp.img finns la på linux.idg.se men den är för STOR att packa upp...Någon med liknande problem? Eller någon som har en käck lösning på lager?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrich Björklund

Tack för ditt snabba svar. :o) Men har redan RedHat 5.2 installerad och vet att det var strul "på den tiden" då man skulle installera RH 5.2 Fick vänta på nya supp.img filer att dyka upp...misstänker ngt liknande denna gången oxå. Men då var det inte problemet med för stora img filer...Nåja. Använder oxå rawrite...Men det är inte den senaste versionen kanske?

 

Annars har jag Base & RPMS (som jag anser vore vara nog) under redhat....Kom just på en sak jag INTE testat...litet R i början av pathen... (dooh).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är allmänt känt att det är fel på supp.img som medföljer Starbuck. Jag hade problem med att Red Hat vägrade hitta installationskatalogen. Men med ny img:ar funkade det kanon. Finns att ladda ner på Red Hats sida. Återkom om du inte hittar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrich Björklund

Tack Luc för ditt svar. Har varit på ftp.redhat.com och snikat in på starbuck-katalogens /images/ filer. Då (imorses) fanns inte denna supp.img med. Måste ha kommit nyligen under dagen??

 

Iaf. Har i min otålighet, lyckats med konststycket att använda gamla RH5.2 boot och supplementary diskarna att installera RedHat 5.9.7. Vet inte om jag gjorde en blunder här (???). Verkar dessutom som att jag inte fick glib-devel nedladdat korrekt. Ska försöka med ny installering och ladda hem glib-devel ordentligt.

 

Annars verkar ju Starbuck VÄLDIGT mkt bättre på användarsidan vad gäller fildialoger m.m, m.m!! *diggar det*

 

/Patrich

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrich Björklund

Ja, den frågade aldrig efter supplem. disken när jag valde HDD som installationskälla heller, men när jag skrev in pathen där min redhat-instalaltion låg, vägrade den hitta installations-trädet. "hda1 doesn't seems to have the RedHat installation tree..." Håller dock med dig att den verkar strulig (ftp.sunet.se) som jag har. Kan inte ladda svenska tangenter, användare (förutom root) kan bara köra X med 256 färger mm...verkar strul med rättigheterna till filer, och pather??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag tror jag gjorde samma sak (använde 5.2:an boot-diskar). Min installation gick bra ända fram tills dess att LILO skulle installeras... Jag ser fram emot 6.0!

 

Det enda som stör mig med installationen är att diskprogrammen är så usla. De är helt nollade vad gäller stora diskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrich Björklund

Jojojo...har testat allting. Både /, /Redhat, /redhat osv. Det är så att Redhat ligger som /dev/hda1/redhat/redhat/ sedan RPMS/ och base/ .

 

Så då måste man allt börja med /redhat. Iaf. Tack för ditt svar. Något mysko med min 5.9 boot-disk är det.

 

mvh Pat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...