Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installera ljuddrivrutiner + datorn är konstig !


Peyrie

Rekommendera Poster

Hej, jag formaterade om min dator idag, och nu är den typ skit konstig verkligen. Min kusin formaterade om den åt mig, och han hade bråttom så han var tvungen att gå innan han kunde ta en bra titt på den. Jag vill bara påpeka att jag inte är bra när det gäller ämnet datorer, så jag hoppas ni inte blir irriterade på mig ifall jag frågar för ''självklara/lätta'' frågor...<br />När jag försökte installera mina ljud driv enheter så funkade det inte... <br />Jag får bara ett fel meddelande när jag ska uppdatera den som säger <br />''Updated failed to install sucessfully...''<br /><br />Jag får verkligen panik, jag kan inte ladda ner Windows Live Messenger, ELLER Internet Explorer 8. Jag får bara konstiga fel meddelanden... Som typ '' Det går inte att hitta proceduradressen'' jag vet inte vad... :S<br /><br />&amp;<br />jag kan även inte ladda ner AVG free virus programmet utan jag får ett fel meddelande att min användare är för gammal elr något !? <br /> sen så är hela mitt skrivbord konstigt... Det är liksom flyttat åt vänster så att det är en rad svart på höger sidan typ så här <a href='http://i42.tinypic.com/67ie6u.png' class='bbc_url' title='Extern länk' rel='nofollow external'>http://i42.tinypic.com/67ie6u.png</a><br /><br />&amp; för att skrivbordet liksom är flyttat till vänster, så kan jag inte se facebook chatten på facebook ?<br /><br />Asså jag ber om ursäkt ifall jag framstår som en otrevlig person, men jag har bara panik. För jag är bara en 15 årig kille som verkligen inte kan någonting om datorer !<br /><br />Snälla jag uppskattar vilken hjälp som helst !!

 

Jag har en HP Pavilion t3056

Windows XP

Intel ®

Pentium ® 4 CPU 3.20 GHz

3.20 GHz

1.00 GB RAM

 

är det ens rätt information ? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MatteusDeGothia

Vad menar du med att du inte kan ladda ner saker? Är det installera du menar?? Av texten att dömma så hade jag nog installerat om XP igen under lugna förhållande.

 

Mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar kunna komma åt internet i alla fall? Lägg då in SP 3 som bland det första du gör (via Windows Update (fast det är rätt bra att redan ha det färdigt på skiva – här ISO-filen att då bränna)). Och lägg in säkerhetsprogram som t ex Avast eller Microsoft Secturity Essentials.

 

Datorn måste också ha korrekta drivrutiner innan den kan börja fungera ordentligt. Och dessa bör du hämta hos HP – märkesdator som det handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att installera själva programmen, utan jag får bara fel meddelanden....

Jag tror faktiskt jag ska formatera om datorn igen fast med en nyare version utav Windows XP...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...