Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importera mov till WMM?


AnnaK

Rekommendera Poster

Hej,

Filmar små snuttar med min digitalkamera, när jag lägger in de i min dator blir de i form av .mov filer. Dessa filer kan jag inte importera i WMM. Har därför några frågor:

1. Går det att ladda ner någon codec eller något annat för att det ska vara möjligt att importera .mov filerna i WMM?

2. Om det inte går, är det möjligt att med bibehållen kvalité konvertera filerna så att de kan användas i WMM? Hur?

3. Om inte, finns det annat gratisprogram som det på ett enkelt sätt går att klippa ihop små filmsnuttar, lägga till enklare effekter och ljud.

 

Tusen tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki! Tack! Men går det att ladda ner ngt (ex codec) som gör att jag slipper konvertera?

 

Laddade ner FormatFactory nu. Valde att konvertera till VMV (rätt?) men när jag ska importera filen i WMM så får jag felmeddelande "wmv är inte indexerad och kan inte importeras". Varför o vad kan jag göra? Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket operativsystem använder du?

 

 

Bra fråga! Om det gäller Vista kan man hämta (gratis)Windows live movie maker .I det programmet kan åtminstone jag redigera .mov filer (quicktime video)

Gamla movie maker är fortfarande tillgängligt.

 

Jag har quicktimeplayer (gratis) installerad .Det är kanske så att codec därför är åtkomlig.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Vista, WMM version 6,0. Har även QT istallerat (gratisversionen), version 7.6.5. Sliter mitt hår, varför fungerar det för dig LARSAS men inte för mig?

Idéer?

 

Provade att ändra vilket standardprogram som öppnar mina mov filer, ändrade från VLC till QT - vet iofs inte om det har ngn betydelse. Provade även IGEN att försöka importera en mov fil (nu i QT format). När jag gör det får jag felmeddelande "WMM har slutat fungera, du kommer meddelas om det finns ngn lösning" så stängs programmet. Jag har provat starta om datorn, ingen skillnad. Ska jag avinstallera WMM och installera igen - för det fanns gratis att ladda ner va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://download.live.com/moviemaker

 

 

Från länken kan du hämta och installera den nya versionen av WMM (live)som kom med WIN 7

 

Du skall inte avinstallera den gamla,den ingår i operativsystemet.Tror inte den kan hämtas .

 

Den nya installeras helt separat.

 

Man bör kunna konvertera i den nya och sen importera till den gamla om man föredrar det.

 

Den gamla,som i min vista heter 6.0.6002.18005,klarar ej mov filer. Den nya hittar jag inget nr för

 

Larsas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...