Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sök i avdelning för liten


Mikael63

Rekommendera Poster

Skulle det inte gå att ändra listrutan "Sök i avdelning" på något (bra) sätt?

Tycker den är för liten, alltså inte tillräckligt hög. Dels rent allmänt men särskilt när.. hm "undergrupperna" inte alla ryms under "huvudgruppen". Ex. Hårdvara, där skulle jag vilja att alla 12 rubrikerna i nivån under skulle synas. Eller möjlighet att "fälla" ut underliggande nivåer med ett "plus".

 

Som det är nu måste man nästan skrolla igenom hela listan för att ev. hitta en lämpligare forumdel än den man kanske först hittat.

 

Och hur är listan eg. sorterad??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur är listan eg. sorterad??

Listan är ordnad på samma sätt som på //eforum.idg.se/

Där jag först har lagt sådana grupper som har med datorer i en eller annan form att göra följt av två hemelektronikgrupper, tre med utveckling av datorprogram, Eforum och slutligen Övrigt. De datorrelaterade grupperna är ordnade i bokstavsordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Listan är ordnad på samma sätt som på //eforum.idg.se/

Där jag först har lagt sådana grupper som har med datorer i en eller annan form att göra följt av två hemelektronikgrupper, tre med utveckling av datorprogram, Eforum och slutligen Övrigt. De datorrelaterade grupperna är ordnade i bokstavsordning.

Okej då förstår jag den logiken, men på forumöversikten är det enklare att hitta rätt avdelning än att skrolla i listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort rutan både högre och bredare!

Mycket bra. Men om jag ska vara väldigt petig (att jag är gnällig är liksom default) så skulle jag önska en rad till.

Då ser man ex. båda de överliggande nivåerna på en och samma "sida". Alltså att man får med ex. Hårdvara + alla underliggande + nästa överliggande nivå.

post-52940-126942446634_thumb.png

post-52940-126942447183_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Nu har du fått en till rad. :)

 

Sen varierar ju antalet underforum över tid - nya tillkommer och gamla försvinner - så det optimala antalet rader i den rutan kommer också att ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du fått en till rad. :)

 

Sen varierar ju antalet underforum över tid - nya tillkommer och gamla försvinner - så det optimala antalet rader i den rutan kommer också att ändras.

:thumbsup::thumbsup:

 

Om antalet rader/underforum ökar mer är det kanske läge att stuva om och införa andra grupper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...