Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minnet börjar bli dåligt


T-Ankan

Rekommendera Poster

hej hej.

nu har jag en fråga till.

jag sitter med en dator modell, hmmm äldre,

hur som helst så har den funkat ganska bra hela tiden, men efter att stått stilla i snart ett år och ny updaterad osv.

så brukar det ploppa upp en liten pratbubbla om att det börjar bli dåligt med minne

jag har bara nyttjat 50% av hårdisken och rensat register med blandannat glary utilitiers och cc cleaner eller vad dom heter nu igen :)

jag har även defragmenterat datorn, men samma varning kommer ändå.

vad kan det vara för fel?

hur får man minnet att vara som innan, kan det hänt nåt när jag flyttade datorn eller vad?????

 

nån som har nåt tips?

tack på förhand.

-Ankan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"dåligt med minne" har nog inte med hårddisken att göra utan handlar om RAM-minnet. Gäller sådant som att du har för mycket program och liknande igång samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"dåligt med minne" har nog inte med hårddisken att göra utan handlar om RAM-minnet. Gäller sådant som att du har för mycket program och liknande igång samtidigt.

 

Brukar datorn varna för det verkligen? Swap-filen ger ju "oändligt" med minne? Bortsett från stack och andra flyktiga som kan ta slut.

 

Nog bara en språkförbistring här då ordet minne brukar syfta på det flyktiga RAM-minnet.

 

trevligt program att kolla utnyttjandet av hårdisken med:

http://windirstat.info/

Med det kan man se vad det är som tar plats. Löser iofs inte TS problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Monshi är inne på är det nog växlingsfilen som någon nån gång i tiden har satt till för låg storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Ta upp egenskaper för datorn, systeminformation eller liknande och leta reda på inställningarna. Exakt vilken väg du ska gå beror på operativsystem,

 

 

Vista fungerar vägen

Start menyn -> högerklicka på Dator -> välj egenskaper - > Avancerade systeminställningar -> Prestanda, inställningar -> Avancerat -> Ändra

 

mmh, borde finnas en kortare väg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...