Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte ansluta till fjärrdatorn via mobilt bredband


Emilbagling

Rekommendera Poster

Emilbagling

Hejsan jag har ett problem som jag försökt lösa själv men det har inte gått så vidare bra..

 

Så här ligger det till.

Jag har ett telia mobilt bredband som man kopplar in i usb uttaget.

Det har fungerar fel fritt i snart ett år men nu har det crashat ihop.

 

jag startar mobile connetc som vanligt trycker in pin koden .. den har bra åkomst men när jag trycker på anslut så stannar och jag får ett felmedelande att jag inte kan upprätta en anslutning till fjärrdatorn..

 

jag provar att använda modemet i en annan dator.. en laptop.. och där fungerar det utmärkt..

Jag går in på enhetshanteraren och tittar under nätverkskort och där står "Wan miniport (ip) Avg miniport driver med ett gult utropstecken..

jag har försökt leta fram en ny drivrutin till detta men är bara Os installerade versioner som ska uppdateras via windows update.. som är lite svår när man inte har internet på datorn ..

 

Kan det va det som är felet eller är det något annat. isf hur får jag tag på en zippad wan miniport drivrutin som jag kan använda?

 

tack på förhand. Emil.. vill ha ett snabbt svar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa avinstallera Mobile Connect och sedan installera igen.

Hade samma prob. för en tid sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilbagling

Har provat om installera mobile connetc och tagit bort anslutning och gjort om allt igen men problemet kvar står..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det ingen som kan ha en lössning på detta problem? :)

 

Har du kontaktat Telias support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilbagling

Har du kontaktat Telias support?

 

 

Nej det har jag inte gjort.. har inte gjort det för att modemet fungerar på min laptop :) tänkte om Wan miniport hade nått med saken å göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilbagling

Kan ju vara själva porten som lagt av, har du inte någon annan port att testa med?

 

 

Alltså jag använder mig av ett telia mobilt bredband som man pluggar in i Usb portarna.. och har provat alla men med samma problem .. ska försöka uppdatera wan miniporten på windos update hos en vänn och se om det hjälper :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...