Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Å ä ö borta


perolalars

Rekommendera Poster

Hej

Hoppas att detta är rätt plats.

Körde ett antal städprogram i dum iver, vilket resulterade i att det nu i vissa program (har inte koll på alla som är påverkade) inte visas å ä ö utan dessa byts ut till å=e eller ä= någon kyrillisk bokstav (ser ut som ett ryskt A) ??

Programmen som påverkats är bla VLC Media Player och Flashget, men det är säkert fler som är påverkade.

Finns det någon registerdel eller annat som medger program att anv å ä ö eller är det i vista som felet sitter?

Hoppas det inte är ominstallation som gäller!

Hoppas någon kan hjälpa.

goda hälsningar

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen ångrafunktion i programmen eller gjordes det ingen backup i programmen? Backup gör t ex CCleaner.

 

Om det inte finns något sådant så kan du ju pröva med en systemåterställning till en tidpunkt innan du började med städningen. Systemåterställning görs bäst i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia

Jag har några st rensprogram men det jag inte använt så länge (tror det är Komodo) har bara en återställnings funktion innan man skall starta om systemet igen. Man skall alltså kolla att allt är ok under tiden programmet vill starta om datorn, Ja, jag skall slänga detta program.

Varför detta låter dåligt underbyggt är för att jag sitter inte på drabbade datorn och inte i närheten av den.

Men jag skall testa systemåterställning, tänkte inte på detta val.

Återkommer ikväll om det lyckades!

Tackar

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...