Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MiniDVkamera - firewire fungerar inte nu


rogana

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har tidigare kunnat koppla in min DV-kamera med firewire anslutning till min laptop och "föra över" filmer med hjälp av ett gratisprogram som heter WinDV.

 

Idag när jag skulle koppla kameran till laptopen händer inget!

 

Jag har sökt lite på nätet efter svar men hittar inget vettigt svar. Jag har kollat på enhetshanteraren där det står IEEE 1394-bussvärdstyrenheter och det står att den fungerar korrekt och att den är aktiverad.

 

Jag är inte så duktig på datorer, så jag vore jättetacksam om någon vet vad felet kan vara? Jag har inte ändrat på något i datorn sedan senaste gången det fungerade.

 

Min laptop är FujtisuSiemens Amilo Xi 1546 och operativsystem WindowsXP home edition.

Kameran är Panasonic NV-GS17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem, provade med olika datorer och olika kablar men felet var kvar. Det visade sig att det var Firewireutgången på kameran som var trasig. Fick rådet att ha både dator och kamera avstängda då kabeln ansluts. Efter detta har kamerans firewireutgång fungerat utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för ditt svar.

Var du tvungen att byta/reparera kameran? Eller fungerade det sedan när du hade kamera och dator avstängt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...