Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ett mail i Windows Mail


Inger Maryissa

Rekommendera Poster

Inger Maryissa

Jag har ett problem och det är när jag får ett nyhetsmail från min fackförbund

så när jag klickar på det så kraschar Windows mail eller hur jag ska förklara det....

och jag blir tvungen att avsluta programmet.

 

Och får innan upp ett meddelandet om jag vill avsluta eller starta om programmet,

och att det ska söka efter an lösning på problemet...

men det kommer ingen lösning...

 

Och detta hände idag också när jag skulle tömma papperskorgen att det gick inte p.g.a a detta mail.

 

Med lite trixande så lyckades jag till slut...

 

Vad tror ni att det beror på ?

Detta händer med varje mail därifrån den sista tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte förhandsgranskning aktiverat?

Det kan vara någon kod i mailet som bråkar, och när förhandsgranska är på,

så körs koden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Tack för svar.

 

Jo, jag har förhandsgranskning aktiverat...

kanske jag skulle se över detta...

 

Fast å andra sidan så kommer jag ju i alla fall få detta problem med detta mail..och när jag vill slänga det...

 

Jag har aldrigt upplevt detta problem med mail förut utan bara detta från min Fackförening den sista tiden...

 

kan denna kod som eventuellt körs vara skadlig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att koden skulle vara skadlig är icke troligt, men man kan inte vara för säker.

 

Det är förmodligen något i deras HTML kod som inte stämmer eller som din dator inte kommer överens med.

 

Kör du uppdateringar för datorn när de dyker upp, det kan vara något problem som microsoft skickat ut en lagning för. Annars kan du alltid testa och öppna det i en annan dator. Men tänk på att ha virus skydd på datorn så du inte blir infekterad ifall det nu skulle ha smygit sig in skadlig kod i brevet.

 

En god sak kan vara att stänga av förhandsgranskningen och se om det är den som ställer till problemet.

 

Men problemet verkar vara lokalt till just det mailet. Du skrev, "på sista tiden" har du haft problem med flera brev utav denhär sorten, och i såfall kanske du borde rapportera det till ditt fackförbund.

 

mvh

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Tack snälla för ditt svar.

 

ja, det är nog som du skriver att detta problem är lokalt till just de mail jag fått från mitt Fackförbund den sista tiden och att det är något med Html koden...

 

För detta har aldrig hänt förut eller med andra mail.

 

Jag har varit inne nu på mitt Fackförbunds hemsida och tagit bort min mailadress, så jag slipper fler mail från dem, och ja, kanske jag skulle kontakta dem också..

 

Jo, jag kör alla uppdateringar som kommer, och har ett uppdaterat virusskydd på datorn osv.

 

Men blev lite orolig över detta....

men då är det antagligen som jag trodde....men skönt att få det bekräftat att det kan vara så...Åter igen tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...