Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diskrensaren... hur tar man bort?


Osakar

Rekommendera Poster

Hej!

 

Undrar om någon vet hur man stänger av en hårddisk på endast 1g eller hur man stänger av diskrensaren.

Har försökt stänga av hårddisken (minns inte hur jag gjorde) men det funkade inte heller. eftersom ingentingen är installerat på hårddisken så borde inte diskrensaren poppa upp.

 

börjar bli lite smått irriterande att ett meddelande poppar upp om en hårddisk som jag aldrig kommer använda (1gigabyte stor) plus att det börjar lagga då lilla textrutan kommer.

 

Tack på förhand

Med vänlig hälsning

//Oskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Undrar om någon vet hur man stänger av en hårddisk på endast 1g eller hur man stänger av diskrensaren.

Har försökt stänga av hårddisken (minns inte hur jag gjorde) men det funkade inte heller. eftersom ingentingen är installerat på hårddisken så borde inte diskrensaren poppa upp.

 

börjar bli lite smått irriterande att ett meddelande poppar upp om en hårddisk som jag aldrig kommer använda (1gigabyte stor) plus att det börjar lagga då lilla textrutan kommer.

 

Tack på förhand

Med vänlig hälsning

//Oskar

 

Är det en fysisk hårddisk på 1G eller bara en partition? Om den är fysisk och du är så säker på att du aldrig kommer använda den så skulle jag montera bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte vara en fysisk hårddisk då jag aldrig sett den innan jag formaterat datorn.

Förstår inte heller varför den skulle vilja skapa en partition på 1G storlek,

hur gör jag för att ta bort en partition då? antar att det var det jag försökte med men inte lyckades.

 

Tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...