Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med trådlöst nätverkskort


daniello

Rekommendera Poster

Hej för någon månad sedan så köpte jag en trådlös router, och allting fungerade prima. Men sedan började de trådlösa nätverkskortet att strula. När jag går in på enhetshanteraren så står det att jag har problem med ett av nätverkskorten som heter isa någonting.

 

Det går inte att uppdatera drivrutinerna då datorn säger att jag har de senaste drivrutinerna. Skall jag bara avinstallera nätverkskortet och sedan installera det igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej för någon månad sedan så köpte jag en trådlös router, och allting fungerade prima. Men sedan började de trådlösa nätverkskortet att strula. När jag går in på enhetshanteraren så står det att jag har problem med ett av nätverkskorten som heter isa någonting.

 

Det går inte att uppdatera drivrutinerna då datorn säger att jag har de senaste drivrutinerna. Skall jag bara avinstallera nätverkskortet och sedan installera det igen?

 

Hur vet du/vad står det ang. att det är problem med nätverkskortet?

Felkod eller annat?

Vilket kort har du? "isa någonting" låter som att du har en gammal dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på om det är ett nätverkskort men det heter någonting med ISA, och det är en gul varningsrektangel vid det i Enhetshanteraren. Nätverksadaptern och realtek-kortet som visas i Enhetshanteraren är det ingen varningstriangel vid.

 

Jag testar att avinstallera kortet som heter ISA och ser om jag får igång det trådlösa nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...