Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop


lalito

Rekommendera Poster

hej

 

jag har en hp pavillion dv4000,, kom inget på skärmen på länge,, då enligt info här, så har den model en vanligt fel ,,chipset på moderkortet funkar inte..Men innan jag skulle plocka isär den visade jag den för kompis ,, satte på den , hel plötsligt rörde jag på skärmen och då kom det fram bild på den och började starta upp windows OS.. Men sen bleb skärmen svart igen..Det är kanske inte chipset på moderkortet som jag trodde utan nåt med koppling av skärmen,, har testat den i en annan monitor men det kommer inte nåt bild på den heller,,what is the problem ???

Det finns en hp pavillion dv6000 på tradera tänkte köpa den föe den har ingen skärm och sätta in min skärm i den,,men vet inte om den passar ,,har googlat men får inget svar på det,,hur kan jag veta om den passar.

 

 

gracias !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har testat den i en annan monitor men det kommer inte nåt bild på den heller
Menar du att du har anslutit en annan skärm till den bärbara datorn?

Har du då också aktiverat den externa skärmen med lämplig tangentkombination?

Ser du något på skärmen om du lyser på den med en stark lampa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du har anslutit en annan skärm till den bärbara datorn?

Har du då också aktiverat den externa skärmen med lämplig tangentkombination?

Ser du något på skärmen om du lyser på den med en stark lampa?

 

Jag har ansluttit en annan skärm ( till stationär dator )vad menar du med en lämplig tangentkombination ??. Skall testa om jag ser nånting med en stark lampa,, vad bör jag se ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I många bärbara datorer så måste man trycka en tangentkombination, t ex Fn+F5, för att aktivera utgången för extern skärm.

 

Skärmen har något som kallas bakgrundsbelysning. Det är en lampa som sitter i den bakre delen av skärmen och lyser. Det är det ljuset som gör att man ser något. Ibland går den lampan sönder eller börjar glappa och då kan man lysa med en kraftig lampa själv för att svagt se den information som datorn försöker visa på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat med en starkt lampa och ser ingenting,,kombinations tangenterna vverka vara fn.f4 men kommer inget på externkärm,,det är en gammal skärm , men det gick och koppla en annan hp.

kam man koppla till en annan bärbar datorn på samma sätt. Eller kan jag ta ut hela skärmen och testa den i min fungerande laptop som är en hp pavillion ze2000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte kommer något på den externa skärmen så verkar det som att det är själva grafikenheten i datorn som har lagt av.

 

kam man koppla till en annan bärbar datorn på samma sätt. Eller kan jag ta ut hela skärmen och testa den i min fungerande laptop som är en hp pavillion ze2000.
Nej och nej
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok

 

Ditt ord är mitt lag. Vad rekomenderar du att göra när grafikkortet har lagt av,,Jag glömde berätta att det tar ca 1 minut innan fläkten/processor kommer igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några lagar, eller absoluta sanningar, sitter jag inte inne med, tyvärr.

 

Hur gammal är datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte ålder på datorn,,kan man veta det om man googla service tag som är dv4305US,, eller hur får man reda på det ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast har man väl en aning om när man köpte en dator, men det verkar som att datorn levererades med Norton 2005 så det innebär väl att datorn är ca 5 år gammal. Då är det nog ganska hopplöst att få något serviceställe att göra något åt datorn. Det är nog, tyvärr, dags att låta datorn gå hädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...