Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högtalare/headset samtidigt i olika portar?


Farbror Blå

Rekommendera Poster

Hej. Har en fast Packard Bell dator, där jag kopplat in högtalare till det gröna uttaget bakpå och headset till en USB-port. När jag sätter på högtalarna och spelar musik låter det inget där, utan endast i headsetet. Jag var tvungen att inaktivera headsetet i ljudinställningar och då kom ljud i högtalarna. Betyder det att man inte kan ha högtalare kopplat till 3,5-uttaget samtidigt som man har headset kopplat till USB? (Eller finns det andra inställningar man kan göra så att det går att köra med båda anslutningar samtidigt?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv med en 3,5mm hane till 2 st 3,5mm honor kontakt.

Så både högtalare och headset till samma 3,5mm på datorn.

Och både högtalare och headset har egna volym rattar "på sladden".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat det rätt så kan du ha hur många ljudkort som helst igång samtidigt på datorn, det är ingen begränsning i windows. Problemet är att programmet, så som Windows media player, endast kan använda en utav dessa samtidigt...

 

Dock fungerar det ju att exempelvis spela upp en låt i vlc via ett ljudkort och en annan låt via mediaplayer via ex hörlurarna (varför man nu skulle vilja göra det...) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det första svaret var ju inte precis svar på frågan. Jag har högtalare kopplade till grönt 3,5-uttag, och hörlurarna till usb-uttag. Vill bara veta om det finns möjlighet att köra båda på samma gång så att ljudet kommer ut? (Annars får jag ju ändra i ljudinställningarna hela tiden fram och tillbaka bereonde på om jag vill lyssna i headset eller på högtalarna, och det är ju inte meningen.) Så finns det ngn kompatibel ljudinställning? Det kan väl inte ha att göra med själva programmet W Media Player?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr inte lyckats få igång ljudet ut i två olika ljudkort samtidigt, men vem vet, det borde ju gå.

 

I windows media player vet jag iaf att man endast kan välja en ljudenhet :thumbsdown:

 

Dock kanske det finns någon "emulator" som man kan installera som man väljer som standard ljudenhet i ex windows media player och som sedan splittar ljudet till alla ljudkort, men det har ingen koll över ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...