Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enkel pop-up meny


IvanB

Rekommendera Poster

Jag har en lodrätt navigationsmeny och jag vill visa utbudet av undermenyer, så jag vill att när musen sveper över menyn, ska bli synlig, vad man hittar under de enskilda knapparna. Jag vill inte att de ska kunna klicka på dessa, det ska bara "spöka" inte ens i direkt anslutning till navigationsmenyn, utan lite längre bort. Man får klicka först på respektive knapp för att få tillgång till dessa undermenyer.

Jag vet, att det finns massor av lösningar till detta, men jag undrar, vilken är den enklaste. Helst ren css, inte javascript.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en lodrätt navigationsmeny och jag vill visa utbudet av undermenyer, så jag vill att när musen sveper över menyn, ska bli synlig, vad man hittar under de enskilda knapparna. Jag vill inte att de ska kunna klicka på dessa, det ska bara "spöka" inte ens i direkt anslutning till navigationsmenyn, utan lite längre bort. Man får klicka först på respektive knapp för att få tillgång till dessa undermenyer.

Jag vet, att det finns massor av lösningar till detta, men jag undrar, vilken är den enklaste. Helst ren css, inte javascript.

 

Tänk på att utan javascript så kan det inte fada fram snyggt, utan det kommer bara ploppa upp. Det går dessutom inte att på ett enkelt sätt få det att fungera i IE utan javascript då pseudoselektorn :hover inte stöds på annat än på länkar.

 

Här är dock ett exempel som tydligen fungerar i IE och utan js

http://www.cssplay.co.uk/menus/flyoutt.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Jonas, det var inte så enkel heller... :rolleyes: Då ändrar jag min fråga: har du en enkel javascript för detta ändamål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...