Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skicka mail från Exceldokument


Jetmoon

Rekommendera Poster

Hejsan.

Jag tänkte göra ett exceldokument för att dela ut arbetsuppgifter effektivt.

 

Tanken är att dokumentet ska hantera arbetsuppgifter som ska utföras dagligen under varje månad. Varje arbetsuppgift har en egen spalt parallellt med en spalt för datum. I cellerna ska man via rullistor kunna välja vilken person i arbetslaget som ska utföra arbetsuppgiften.

 

När man sedan har valt personer i alla rullistor vill jag trycka på en knapp och sen ska Excel använda sig av outlook och skicka ett mail där alla kan se sina egna arbetsuppgifter men inte de andras.

 

Har bara grundläggande kunskaper i VBscript och Excell så jag skulle behöva exempel på hur det skulle kunna se ut. Naturligtvis har idén etsat sig fast så hårt i hjärnbalken att jag bara måste genomföra den även om det säkert finns andra smidigare lösningar.'

 

Tack på förhand

/jetmoon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis har idén etsat sig fast så hårt i hjärnbalken att jag bara måste genomföra den även om det säkert finns andra smidigare lösningar.'

 

Tack på förhand

/jetmoon

 

 

Finns inbyggt i Outlook och heter "Uppgifter". Där kan man lägga upp jobb, delegera dem, hålla koll på hur mycket som är slutför med mera.

 

Kika på det om du inte redan gjort det. Behöver du extrafunktioner kan du knappa ihop det i VBA i Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inbyggt i Outlook och heter "Uppgifter". Där kan man lägga upp jobb, delegera dem, hålla koll på hur mycket som är slutför med mera.

 

Kika på det om du inte redan gjort det. Behöver du extrafunktioner kan du knappa ihop det i VBA i Outlook.

 

Bra svarat, onödigt att skapa något man redan har.

 

Dock om TS är kvar i tankarna kring Excel så går det att skicka e-post via Excel/VBA-kod. Om man vill hacka i det ämnet är dessa sidor ett bra ställe att börja:

http://www.rondebruin.nl/sendmail.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...