Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ge oss lite "klister"


Gurre G

Rekommendera Poster

Hej, nu när detta forum bättrat på sig tycker jag det är på tiden att införa funktionen "klistrade inlägg" så att man (moderatorer altså) kan fästa en tråd överst i ett underforum om det behövs.

 

Låt säga att man går in i forumet "virus" då kan där överst finnas en tråd över hur man lättast bör gå tillväga för att få hjälp. Altså en FAQ som sedan andra användare kan hjälpa till att förbättre, tips/tricks mm!

 

"ladda ner hijack this, kör en scann och posta resultatet här tillsamans med information om..."

 

Ja, jag hoppas ni förstår vad jag menar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Utmärkt idé! Funktionen finns i plattformen, så det är bara upp till moderatorerna för respektive avdelning att börja använda det. Så jag bollar vidare till Cecilia & co! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det konceptet försöktes i gamla eforum men underhölls aldrig tyvärr. Idén är lika aktuell idag som förr, så jag ställer mig bakom detta än en gång och ställer gärna upp på att sätta upp en kompilering av svar

det räcker nog med att filtrera lite i sina egna inlägg genom åren =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalkylprogram har en "Viktigt"-tråd sedan en vecka:

//eforum.idg.se/forum/62-kalkylprogram-excel-m-fl/

 

Det lär nog bli en i Virus etc också när jag får tid.

 

Men om ni har början på en sådan tråd så skriv ett inlägg. Anmäl sedan inlägget och berätta att ni tycker att tråden ska nitas (klistras, markeras som Viktigt) så kan en moderator göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra!

Ser gärna förslag i på dylika trådar i "mina" forum. Dvs. samtliga webbutvecklingsforum, samtliga databasforum, Juridik, På konsumentens sida, Språkfrågor, Karriär & Utbildning,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra!

Ser gärna förslag i på dylika trådar i "mina" forum. Dvs. samtliga webbutvecklingsforum, samtliga databasforum, Juridik, På konsumentens sida, Språkfrågor, Karriär & Utbildning,

 

Ser gärna ett samarbete, även i forum som jag modererar i, t.ex Karriär & Utbildning :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalkylprogram har en "Viktigt"-tråd sedan en vecka:

http://eforum.idg.se...ram-excel-m-fl/

 

Det lär nog bli en i Virus etc också när jag får tid.

 

Men om ni har början på en sådan tråd så skriv ett inlägg. Anmäl sedan inlägget och berätta att ni tycker att tråden ska nitas (klistras, markeras som Viktigt) så kan en moderator göra det.

 

Enda jag önskar är en skiljelinje mellan den klistrade tråden och övriga. I sig skulle man kunna lägga den nu klistrade tråden som ett utrop för forumet istället, då blir den separerade på ett annat vis. Utrop kan man då göra gemensamma för flera avdelningar. Det som nu ligger som viktig tråd i Kalkylprogram skulle även kunna ligga i VBA exempelvis.

 

Men vi ska försöka hålla ned antalet klistrade trådar och utrop. Bättre att samla kunskapen i ett mindre antal trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vi ska försöka hålla ned antalet klistrade trådar och utrop. Bättre att samla kunskapen i ett mindre antal trådar.

 

Ja, blir det för många, så ser det bara rörigt ut, då finns risken att det inte ser "viktigt" ut längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...