Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Floatingproblem


Henkuttt

Rekommendera Poster

xxxx [borttagen länk]

 

Följ länken ovan. Det ser bra ut i Explorer 8, men ingen annan webbläsare.

 

Jag vet att det egentligen är IE8 som visar "fel" och alla andra rätt, men jag kan ändå inte hitta vad som är strulet. Problemet som ni bör se är att vissa divar hamnar ovanpå och inte bredvid. Jag hade såklart kunnat lösa detta med klassiska tabeller. Men alla säger ju att css är så smidigt, så nog tusan ska det gå att lösa!?

 

Har suttit länge nu själv, men inte kommit någonstans. Vill egentligen inte "visa upp" min sida, men blir ju så illa tvungen nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tabellen som ställer till det för dig. Tabellen hör till klassen "artikel" jag ökade på höjden på tabellen till 400px då får du ner boxarna nedanför.

 

På något sätt har du fått tabellen lägre än tbody och övrigt.

 

Verkar som att det fungerar även om man sätter höjden till "auto", IE stöder inte auto men det brukar betyda att man kan ta bort höjden helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar och bockar för hjälpen!

 

Du anar inte hur skönt det känns att detta är löst!

 

 

 

Det är tabellen som ställer till det för dig. Tabellen hör till klassen "artikel" jag ökade på höjden på tabellen till 400px då får du ner boxarna nedanför.

 

På något sätt har du fått tabellen lägre än tbody och övrigt.

 

Verkar som att det fungerar även om man sätter höjden till "auto", IE stöder inte auto men det brukar betyda att man kan ta bort höjden helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...