Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Geforce 8800GTS


Richardo

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Har stött på ett litet problem när jag skulle koppla in ett Geforce 8800GTs kort, på kortet finns det två stycken pci kontakter med 6 stycken pins och den extra kabeln som kommer från nätaggregatet är endast en kabel med 4 pins, kan jag använda mig av 4 pins kabeln direkt i kortet? Eller måste jag grena strömkablarna för att lyckas få tillräckligt många för att kunna koppla in hårddisk, cd rom, fläkt och grafikkortet??

 

Tacksam för svar

 

M.V.H

Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Har stött på ett litet problem när jag skulle koppla in ett Geforce 8800GTs kort, på kortet finns det två stycken pci kontakter med 6 stycken pins och den extra kabeln som kommer från nätaggregatet är endast en kabel med 4 pins, kan jag använda mig av 4 pins kabeln direkt i kortet? Eller måste jag grena strömkablarna för att lyckas få tillräckligt många för att kunna koppla in hårddisk, cd rom, fläkt och grafikkortet??

 

Tacksam för svar

 

M.V.H

Richard

 

tror nog du behöver en adapter av detta slag

http://www.kjell.com/?item=98140

Dvs du behöver två st fyrapinnskontakter för att driva en sexpinn. Orkar ditt nätagg med ett 8800GT-kort?

 

 

ed: Samt ett lite forumtips - ta bort citatmarkering i din signatur. Det går att göra finare via annan formatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror nog du behöver en adapter av detta slag

http://www.kjell.com/?item=98140

Dvs du behöver två st fyrapinnskontakter för att driva en sexpinn. Orkar ditt nätagg med ett 8800GT-kort?

 

 

ed: Samt ett lite forumtips - ta bort citatmarkering i din signatur. Det går att göra finare via annan formatering.

 

Hej igen, får nog lösa det på det sättet du föreslår. Har kollat upp agget och strömförsörjningen ska vara nog. Hittade en annan nätdel som hade en pci-express 6-pins direkt från nätdelen men då räckte in den kabeln fram till kortet. Ska nog på något sätt lyckas lösa detta.

 

Tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...