Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chrome OS?


no1daag

Rekommendera Poster

Undrar om någon är insatt i Googles nya Chrome OS.

 

Har en gammal bärbar dator som jag skulle vilja ha ett lätt OS i så jag kan använda den som en surfdator och gärna i enklare Office document , mest word, som jag har fattat det så ska Chrome OS kunna lösa detta men kan man installera det på en gammal dator?

Okej att inte kunna spara lokalt men det är ju ett plus om det går.

 

Nu har jag MS XP i datorn men det är lite segt även om jag har rensat så bra det går.

 

Tips och ideér tas hjärtligt emot. Men har inte råd att köpa nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chrome OS är ju i så tidig utvecklingsfas så det är inte mycket hårdvara som stöds, t ex så är det inte säkert att det kan använda nätverkskortet i en gammal bärbar dator.

 

Chrome OS är ju en Linux-distribution så en annan lättare Linux-distribution kanske kan vara något. En dator som klarar av XP, även om det är segt, bör fungera bra med t ex Xubuntu. Det finns som en Live-CD, det innebär att du bränner en CD som du startar datorn ifrån och utan att behöva installera något kan du se om Xubuntu fungerar ihop med all hårdvaran i datorn, t ex om nätverksanslutningen går att använda. Däremot så är det långsamt att köra från en CD så det går inte att bedöma hastigheten på det sättet.

http://ubuntu-se.org/drupal/xubuntu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...