Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lite ljud problem


Apophiis

Rekommendera Poster

okey tjoo :) har precis fåt hem min nya spel dator men märker att jag hittar inte vissa problem :P det e så att jag kan inte få 5.1 ljud när jag spelar musik kommer bara ljud från front center och bass men inte bakre

sen har jag precis fixat ventrilo men hittar inte hur jag får ljudet att gå ut i front högtalarna och inte bara i centern e lite småt ny på Windows 7 och JAA äntligen en äkta windows :) har letat som en tomte efter hur jag fixar ljud problem men nada :P

sen e ljudet på Ventrilo mycket lågt ... men det kanske beror på att ljudet bara kommer ut från centern ...

men ja tacksamm för all hjälp jag kan få

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey tjoo :) har precis fåt hem min nya spel dator men märker att jag hittar inte vissa problem :P det e så att jag kan inte få 5.1 ljud när jag spelar musik kommer bara ljud från front center och bass men inte bakre

sen har jag precis fixat ventrilo men hittar inte hur jag får ljudet att gå ut i front högtalarna och inte bara i centern e lite småt ny på Windows 7 och JAA äntligen en äkta windows :) har letat som en tomte efter hur jag fixar ljud problem men nada :P

sen e ljudet på Ventrilo mycket lågt ... men det kanske beror på att ljudet bara kommer ut från centern ...

men ja tacksamm för all hjälp jag kan få

 

Brukar inte vanlig musik vara stereo. Det är väl inte så vanligt att man lyssnar på musik annat än i stereo dvs 2 kanaler..

Du måste väl ha 5.1-källmaterial för att lyssna på 5.1-ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Eftersom tråden nu är lagd i Ljudkort så undrar jag vad det egentligen handlar om för ljudkort? ;)

 

Och även om den mesta musiken är stereo (bortsett från t ex DVD-audio) så ska ljudkortet ändå kunna strömma ut den över alla högtalare, lite beroende på hur man ställer in det i ljudkortets programvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...