Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win.MSSQL.worm.Helkern


redeemer

Rekommendera Poster

denna fråga har förekommit förut och har nu sökt runt på en massa forum. Men det är bara en massa drabbel jag inte fattar. Och sen Kaspersky labbs sida visar att det genom Microsoft SQL program som kan orska skadan.

 

Har fått det meddelandet i en liten ruta om en nätverks attack Win.MSSQL.worm.Helkern på UDP porten 1434 eller vad de nu var, ett flertal gånger. Söker igenom datorn men den hittar då inget. Sen de där började så har datorn blivit segt. Är dessutom en ny dator. Står inget om den blockerat eller har tagit den till karantän. Har avinstallerat Microsoft SQL och har inte blivit någon skillnad.

 

Jag kör med senaste Kaspersky IS 2010 och på operativ systemet Windows 7 H-P x64! Kör genom fiber också.

 

Har även stått på andra forum att Helkern är vanlig. Men hur ska man få slut eländet?? Står att man ska installera andra program för att hitta den men vill inte göra det!

 

intrusion Win.MSSQL.worm.Helkern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag kan förstå utifrån det du skriver och det en snabb googling visar så är det andra datorer ute på internet som försöker komma åt din dator. Dessa försök blir stoppade av brandväggen. Meddelandena visar alltså att brandväggen gör sitt jobb.

 

Det är inget skadligt i din dator och inget du kan påverka.

 

----------

Flyttar din tråd från "Virus, skadliga program & botemedel" till "Brandväggar"

Cecilia, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag kan förstå utifrån det du skriver och det en snabb googling visar så är det andra datorer ute på internet som försöker komma åt din dator. Dessa försök blir stoppade av brandväggen. Meddelandena visar alltså att brandväggen gör sitt jobb.

 

Det är inget skadligt i din dator och inget du kan påverka.

 

----------

Flyttar din tråd från "Virus, skadliga program & botemedel" till "Brandväggar"

Cecilia, moderator

 

okej! Va bra att det inte är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...