Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mina Favoriter


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Jag hade ju kunnat söka och se om denna fråga redan kommit upp, men dels vägrar jag för att alltför mycket har förändrats från den utlovade planen vid migreringen och dels så fungerar ju inte sökfunktionen överhuvudtaget.

Frågan - Hur välja att bara visa önskade forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motsvarigheten till Mina favoriter är bevakade forum. Högst upp på t ex //eforum.idg.se/forum/109-ajax/ trycker man på knappen "Bevaka detta forum". Då dyker det forumet upp i din Kontrollpanel - Forum - Hantera bevakade underforum

//eforum.idg.se/index.php?app=core&module=usercp&tab=forums&area=forumsubs (borde väl vara detsamma även för dig)

och det kan t ex se ut så här:

 

Skärmklipp.PNG

 

Däremot så finns det tyvärr ingen motsvarighet till att filtrera bort forum utan vill man bara kolla trådar i vissa forum så är man hänvisad till sidorna för de forum man är intresserad av, t ex //eforum.idg.se/forum/109-ajax/ Med bra användning av "(Markera avdelningen som läst)" och ikonerna för trådarna så får man lätt reda på i vilka trådar det har kommit nya svar sedan sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ju kunnat söka och se om denna fråga redan kommit upp, men dels vägrar jag för att alltför mycket har förändrats från den utlovade planen vid migreringen och dels så fungerar ju inte sökfunktionen överhuvudtaget.

Frågan - Hur välja att bara visa önskade forum?

 

Enda svaret är att du nog får gå via dina bevakningar. Antingen via de fält som visas till höger hela tiden eller via din kontrollpanel

http://eforum.idg.se...&area=forumsubs

Det finns (ännu?) ingen funktion liknande den på gamla forumet att få senaste inläggen/trådarna på startsidan att enbart komma från ens bevakade forum.

 

ed: Vad för galet med sökfunktionen? Den har fungerat bra när jag testat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag hade ju kunnat söka och se om denna fråga redan kommit upp, men dels vägrar jag för att alltför mycket har förändrats från den utlovade planen vid migreringen och dels så fungerar ju inte sökfunktionen överhuvudtaget.

Frågan - Hur välja att bara visa önskade forum?

 

Ang favoriter så har tidigare skribenter gett bra svar, motsvarigheten är dina bevakade underforum. Om du med välja att bara visa önskade forum menar att filtrera bort delar av sajten som inte intresserar dig från listorna över Senaste inlägg/trådar så finns tyvärr inte den möjligheten idag.

 

Kan du beskriva problemet med sökfunktionen närmare? Den verkar funka bra när jag testar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du beskriva problemet med sökfunktionen närmare? Den verkar funka bra när jag testar nu.

Vid tidpunkten jag skrev inlägget så fick jag inga träffar alls (testade med allsköns vanligt förekommande sökord). Nu fungerar det dock som det skall.

 

Tack för svaren i tråden, även om det inte var vad jag ville höra. Jag får nog skriva en egen klient och skapa min egen filtrering utefter rss-flödena. Som tur är sparade jag den gamla designen, så med lite pill kan jag kanske få tillbaka det gamla eforum ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller RSS-flödena så lär det vara på gång ett som kommer att innehålla alla inlägg och som innehåller vilket forum inlägget ingår i, så det kan ju vara bra att vänta lite med ditt filterprogram. ;)

 

Dagens flöden är bara startade trådar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...