Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur upplevs prestandan nu?


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Vi har gjort en hel del förändringar i servermiljön sedan lanseringen för två dagar sedan. Igår kväll styrde vi om trafiken till en ny frontserver. Personligen upplever jag att det blev bättre av det - men jag vill gärna höra era synpunkter också!

 

Och framför allt vill jag höra hur det känns i kväll, det är efter 17 som vi har mest tryck på sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet har fortsatt att fungera bra hela dagen, men det har ju inte varit alls lika många som besökt forumet under eftermiddagen/kvällen som de två föregående dagarna.

 

Idag har det varit under 200 aktiva på forumet varje gång jag kollat, medan det de två andra dagarna var över 300 när det var trögt.

 

Apropå det så är inte texten så bra:

172 aktiva medlemmar (de senaste 15 minuterna)

10 medlemmar och 162 gäster besöker Eforum just nu.

Det första "medlemmar" bör väl bytas mot besökare eller användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Apropå det så är inte texten så bra:

 

Det första "medlemmar" bör väl bytas mot besökare eller användare.

 

Medlemmar ska väl syfta på att man är inloggad som användare, är man inte inloggad, så borde man väl vara en gäst!

 

Och första raden, xxx aktiva medlemmar (de senaste 15 minuterna), det borde väl vara det totala antalet som besökt sista kvarten?

Men visst går det att byta ut medlemmar mot användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medlemmar -användare - gäster, var är alternativet Anonym användare?

MinHembio kör med IPboard och där kan man välja att vara anonym medlem/användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Medlemmar -användare - gäster, var är alternativet Anonym användare?

MinHembio kör med IPboard och där kan man välja att vara anonym medlem/användare.

 

Under betaperioden framkom starka åsikter om att inte tillåta anonyma medlemmar, så vi har stängt av det (fast det står fortfarande på något ställe i mallen "0 anonyma användare", men det är på väg bort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har gjort en hel del förändringar i servermiljön sedan lanseringen för två dagar sedan. Igår kväll styrde vi om trafiken till en ny frontserver. Personligen upplever jag att det blev bättre av det - men jag vill gärna höra era synpunkter också!

 

Och framför allt vill jag höra hur det känns i kväll, det är efter 17 som vi har mest tryck på sajten.

Jag har inte märkt av något problem med prestandan ikväll. Allt flyter på fint.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...