Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken Palm Pilot-modell är bästa köp?


MattiasN

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en 3Com Palm Pilot och undrar därför vilken modell som är det bästa köpet. Är det någon som kan berätta de huvudsakliga skillnaderna mellan de dyrare modellerna (III, IIIx och V) och Professional-modellen.

 

Är det t.ex. stor skillnad på skärmen på professional och de nyare modellerna? Är det verkligen värt att lägga 2-3000 kr mer på någon av dessa? Jag har iofs pengarna till det, men är inte fördelarna med dessa väsentliga är det ju ingen idé...

Tacksam för svar!

 

//Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

För att sammanfatta det lite kort:

 

Palm III - Köp den om du hittar den billigt

Palm IIIx - Om du är ute efter finesser och "datorkraft"

Palm IV - Om du är ett designfreak som inte bryr dig om inhehållet

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med billigt när det gäller PalmIII och vad gör den bättre än Palm Pro? Har nämligen hittat III:an för 2300:- och PalmPro för 1000:-

 

//Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Jag har iofs tillräckligt med pengar att köpa en Palm V, men jag tror inte att jag lägger 4300 kr på en sådan, när jag kan köpa en Palm Pro för 995 kr. Eller, vad anser du, är det värt de extra slantarna? Har för tillfället en Casio databank, som jag ägt i ca 6 år och som jag mest använder till påminnelse-alarm/kalender och adressuppgifter. Har också undrat över ett par saker som jag hoppas att du eventuellt kan svara på:

 

* Erbjuder Palm V ett avsevärt större programutbud än Pro:n och finns det verkligen många användbara program till Palm Pilot (och inte bara små program som inte fyller någon speciell funktion)? Man behöver ju inte så mycket minne som de där 8 Mb du nämde om det inte finns så många nödvändliga program än de som följer med apparaten.

 

* Hur är det med operativsystemet på PalmPro:n, går det att uppgradera från v2.0 till senare versioner? Och finns det fler "begränsningar" vad gäller uppgradering i Palm Pilot:ens fall?

 

//Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är tecken-inmatningen på Palm:en egentligen? Bättre eller sämre jämfört med en vanlig liten databank med qwerty-"tangentbord"?

Det verkar onekligen lite krångligt att behöva lära sig "nya bokstäver"...

 

Vad innebär förresten TRG:s uppgraderingskort och vad kostar det att uppgradera PalmOS och/eller till Palm3? Om du vill så kan du maila mig på adressen mnilsson@home.se...

 

//Mattias

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...