Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP Color Laserjet CP1215 bra ?


Milkman

Rekommendera Poster

Ser inga problem med att denna skrivare inte skulle fungera, glöm inte bort i så fall, att det verkar inte följa med någon USB-kabel till skrivaren.

 

Ett tips kan vara att stoppa i lite mer minne i datorn, idag med nya datorer och Windows 7, så brukar standard vara 4 Gb, så minst en minnespinne till gör nytta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glöm inte bort i så fall, att det verkar inte följa med någon USB-kabel till skrivaren.

USB-kabel finns redan från den "gammla" skrivaren, lite kort kanske...

 

idag med nya datorer och Windows 7, så brukar standard vara 4 Gb,

Det är en nya dator (Snik modell) köpt på Expert i år, fullt tillräklig för fars behov.

------------

Anledning till byte av skrivare är att Canon inte har 64-bit drivisar till CANON LBP-5000 & kommer inte att fixa det häller :thumbsdown:

------------

 

/Milkman

 

[inlägget ändrat 2010-01-23 20:57:19 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har testat följande fil

LBP5000_R112_V303_Win_x32_SV_7

Och Windows databas hittar inget, har kört Windows uppdate utan framgång.

Har sänt fråga till och även fått svar från Canon support

Denna skrivare kommer ej att fungera med Windows 7 64bit, det finns endast drivrutin till Windows 7 32bit.

Av ovan drog jag slutsatsen att de inte kommer att bry sig :thumbsdown:

 

Skrivaren är köpt 2008-04 hos Dustinhome, har funkat utan problem med Win XP 32-bit.

 

/Milkman

 

[inlägget ändrat 2010-01-24 05:04:58 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sänt fråga till och även fått svar från Canon support

Denna skrivare kommer ej att fungera med Windows 7 64bit, det finns endast drivrutin till Windows 7 32bit.

 

Av ovan drog jag slutsatsen att de inte kommer att bry sig Tumme ner

Ja då är det inte så mycket att göra, annars var min tanke att det kunde finnas en fungerande rutin i windows databas, ofta är det så ändå, jag har en tre år gammal färglaser står här, som fungerar både med vanliga xp 32bit, och windows 7 64bit, som jag kör nu, utan problem, ibland så fungerar det utmärkt.

 

Men då är det inte mycket att göra, ni får satsa på den andra HP´n istället, om nu valet hamnar på den.

För den fungerar ju med 64bit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Idag fick vi skrivaren att funka i Win 7 64-bit, hittade nya drivisar här LBP5000 drivrutiner

[Windows 64bit] Canon Advanced Printing Technology for Canon LBP5000 R1.50 Ver.3.31

Senast ändrad: 06-mar-13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...