Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel på genvägsikoner på skärmen


Farbror Blå

Rekommendera Poster

Hej. Två av mina ikoner (genvägar) på bildskärmen visar plötsligt den ofullständiga grafiska bilden, alltså bara den rutan som inte är specifik för något program. Varför? Jag har inte många ikoner på skärmen, och de andra har rätt respektive symbol. De som är fel är "Norton Online backup" resp. "Microsoft Mouse". (Programmen går dock att öppna.)

Har det något med minneshantering att göra? Kör Windows 7 64-bit.

(Jag har startat om datorn men det hjälper inte.)

Tack på förhand för svar!

 

[inlägget ändrat 2010-01-21 16:29:56 av Farbror Blå]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Biufogar bild. Det var inte lätt att hålla sig inom ramen för storleken, men du ser väl förhoppningsvis att två ikoner saknar specificerad grafik

 

[bild bifogad 2010-01-23 17:26:22 av Farbror Blå]

1183694_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom nu Maratonmannen bad om en bild så var det väl meningen att jag skulle få lite respons...?;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, men det gav mig inte mycket till idé.

Vad händer om du högerklickar på Microsoft Mouse i Start -> Alla program och drar ut till skrivbordet, släpper och väljer "Skapa genvägar här", blir musikonen som på min bifogade bild då?

 

 

[bild bifogad 2010-01-24 20:17:02 av Maratonmannen™]

1183931_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nee, fortfarande den odefinierade symbolen (eller vad nu den symbolen kallas), eftersom den är likadan inne i "Alla program". Kan det v nåtmed minnet?? Borde inte vara det, jag har en ny Windows 7 och 4 gb internminne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I valet vilken drivrutin på Microsofts hemsida man ska använda kan man bara välja mellan 32 bit och 64 bit. Men jag har ju båda delarna... Spelar roll...?

Men du kan inte ha ett 32- och 64-bit operativsystem samtidigt. Avinstallera drivrutinen och installera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att installera om programvaran?

Ja. jag funderade på det också, men det är ju inte bara Microsoft Mouse, utan även Norton - det sistnämnda konstigt om man skulle ominstallera, för det följde med datorn (ny sedan ett par månader). Vad gäller Mouse så skulle jag installera om igår, men fick svaret att programmet redan var installerat, så då får man ju ta bort det först i kontrollpanelen. Men så tänkte jag på att det finns kanske ngn kollision nånstans, för programmet heter ju Microsoft Intellipoint, men på ikonen står Microsoft Mouse...(?) Men jag prövar, det betyder ju att jag fårkoppla ur den trådlösa musen jag använder (för att det är mot den som programmet tydligen "krånglar, vet inte...)

Kan kanske ändå vara ngn programvarukonflikt?? I valet vilken drivrutin på Microsofts hemsida man ska använda kan man bara välja mellan 32 bit och 64 bit. Men jag har ju båda delarna... Spelar roll...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du kan inte ha ett 32- och 64-bit operativsystem samtidigt. Avinstallera drivrutinen och installera om.

Tänkte bifoga en bild, men hittar inte alternativet. :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...