Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmsläckaren "Foton"


hpdambo

Rekommendera Poster

I XP:s skärmsläckare för bildvisning kunde man i bilderna visa filnamnet så att man lätt kunde hitta bilden igen. Det togs bort i Vista, men det gick att använda XP-skärmsläckaren i stället.

 

I Windows 7 kan man inte visa filnamnet tillsammans med fotot. Jag har provat XP-skärmsläckaren men då blev min dator instabil, skärmsläckaren blev svår att bryta och ofta låste sig datorn så att jag fick göra en hård omstart. Därför återgick jag till Windows 7:s egen skärmsläckare ”Foton” men har svårt att hitta foton som jag vill titta närmare på.

 

Eftersom jag tror att många vill kunna se filnamnet på den bild som visas i skärmsläckaren undrar jag om någon kan visa hur man kan lägga in den möjligheten i Windows 7:s skärmsläckare ”Foton” eller tipsa om någon annan skärmsläckare som fungerar i Windows 7 och har denna möjlighet.

 

hpdambo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

 

Om du väljer Foton -> Inställningar -> Bläddra... så kan du välja egna sparade bilder. Förstår inte var det är du vill se filnamnet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

Hur jag ska använda skärmsläckaren vet jag redan. Men det jag är ute efter är den inställningsmöjlighet som finns i samma skärmsläckare i Windows XP, nämligen att högst upp till vänster i den för tillfället visade bilden i skärmsläckaren kunna se bildens sökväg.

Med några tusen bilder i datorn visas ofta bilder i skärmsläckaren som jag inte hittar i bildarkivet eftersom jag inte kan alla bilders sökvägar i huvudet.

I XP kunde jag lätt hitta en bild som jag inte sett på länge och ville titta närmare på. Om du har en dator med XP och provar den skärmsläckaren förstår du nog vad jag menar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...