Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Från Thunderbird till Outlook 2007


lillsyrran

Rekommendera Poster

Jag har läst i de trådar som finns om detta men jag blir inget klokare. Jag måste tyvärr byta från TB pga mitt jobb så därför fick det bli Outlook 2007 som jobbet har.

 

Nu är bara frågan...

Jag måste ha med mig alla gamla mail som ligger i Thunderbird men hur 17 gör jag för att få med det? Jag har tidigare använt mig av denna "ImportExport Tools" men det funkar tydligen inte. Jag har försökt på alla sätt och vis men det går inte att få in i Outlook så...

 

Nån som kan hjälpa mig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur du ska få in dem i Outlook är jag lite osäker på men:

 

Har du TB2 så installera tillägget SmartSave. Då kan du "smartspara" alla dina brev/mappar på disk, som .eml (Som OutlookExpress använder)

 

Har du TB3 fungerar inte det tillägget men då kan du, i TB3, dra&släppa dina brev. Hur mappar hanteras då vet jag dock inte.

 

Har du TB3 kan man backa till TB2 genom att bara installera TB2 igen (inte avinstallera nåt)

 

Sedan när man har fått sina filer på disk finns ett smart verktyg - som jag ska leta reda på - som konverterar alla .eml till .msg som Outlook kan läsa.

Edit: Programmet finns här: http://www.in-mediakg.de/software/e-mail-konverter/e-mail-konverter.shtml

 

Då har du åtminståne breven tillgängliga/läsbara från Outlook.

 

Förhoppningsvis kan man då dra&släpp från disk in i Outlook men det är jag osäker på om det fungerar. Kan kolla det.

Edit: Går att dra&släpp enskilda/flera .msg men inte en hel mapp verkar det som

 

Kanske mycket jobb men om det inte fungerar på annat sätt så...

 

 

Edit: Inte för det spelar någon roll men varför "tvingas" du byta?

 

 

[inlägget ändrat 2010-01-09 18:08:56 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick helt enkelt ta genvägen via Windows Mail. Drog och släppte till WM och därifrån kunde jag importera allt genom Outlooks verktyg. Det är inte Outlook Express utan Outlook 2007.

 

Jag måste byta eftersom mitt nya jobb använder Outlok 2007 där vi har intranätet uppkopplat i programmet. Jag kommer åt massor av jobbsaker om jag kör Outlook plus att TB på senaste tiden börjat strula så mycket så därför blev bytet som det blev.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poäng för info om att Windows Mail kunde vara till hjälp :thumbsup:

(jo, jag förstod att det inte var OE du menade)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...