Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CCTV PERSON SÖKES


CCTV

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag söker en erfaren person som har erfarenhet från CCTV system och har smarta idéer och smarta lösningar som är billigare än det som erbjuds på den svenska marknaden. Själv besitter jag liten kunskap inom detta område då jag är en affärsidéutvecklare och entreprenör.

 

Bolaget kommer att bildas under första kvartalet 2010 då affärsidén kan ansluta anläggningar som använder sig av IP kameror från start utan större investeringar. Vi behöver även kunna ansluta anläggningar med analog utrustning som fas två om vi hittar en billig lösning på detta problem.

 

Lite kort om upplägget, idéen är att mina blivande samarbetspartners som finns spridda globalt. När de använder sig av CCTV system så har de utrustning som oftast är analog .

Jag önskar följande:

– Att kunna följa mina samarbetspartners övervakning av sina egna produktionsanläggningar via deras kameror.

– Konvertera analog signal till digital.

– Se via deras kameror live (antal kameror per anläggning kommer vara ca 20 st.)

– Roterande system där man ser 4 kameror åt gången.

– Kunna ansluta 10 till 100 anläggningar till systemet.

– Kunna styra kamerorna centralt.

 

Det som erbjuds idag på den svenska marknaden är följande.

 

Företaget Axis erbjuder en Video Encoder / konverteringsbox med 4 st kanaler för fyra kameror, dessa kostar ca 900€/st + mjukvara till varje kamera, kostnad ca 100€/st . Det betyder höga investeringskostnader som inte tilltalar blivande samarbetspartners. Kan vi däremot erbjuda en smart och billig lösning så ger det bättre startmöjligheter.

 

Vänligen kontakta mig via e-mail : cctvperson@gmail.com

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...