Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spector Pro


lucasmarts

Rekommendera Poster

Gällande Spector Pro, det läggs tydligen en fil på datorn i Windowskatalogen. Är det någon som vet vad den har för namn eller hur man hittar den och tar bort den?

 

Vänligen

 

Filip

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ett spionprogram.

program som gömmer sig i din dator och lagrar information. Sedan kan den som installerat spionprogrammet via en kombination på tangentbordet logga in på en särskild panel på datorn för att se vad programmet har sparat för information. Bland annat tangentbordstryckningar via en keylogger, dina privata email, chattkonversationer och mycket annat. Spector kan även skicka informationen till en annan dator.

Det informationen fick jag

 

Ladda ner: http://www.spywareremove.com/removeSpector.html

Till för att ta bort de spionprogrammet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm... ok det lät ju inte bra.. ja men om det är någon som vet något annat program man kan ta bort det med. Eller vad filen heter så får ni gärna berätta :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvinner inte filen när man avinstallerar programmet på vanligt vis?

Du kan ju söka efter filer i Windows-mappen som är skapade samma datum som andra Spector-filer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, grejen är den att det inte installeras utan man bara lägger in en fil på datorn, därefter går det att läsa allt från själva programmet man installerat på en annan dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inställt på att "visa alla filer", och sedan söka efter den specifika filen?

Annars kan man med försiktighet gå in i registret, och leta där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*skratt* ja du, skulle det bara varit så lätt, så dum är jag inte ;)

Filen heter inte så... den ligger inte i någon katalog heller utan kan vara var som helst, men vad den heter... det är ett mysterium.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*skratt* ja du, skulle det bara varit så lätt, så dum är jag inte ;)

Tror inte att du är "dum" så, menar bara att det är lätt att missa något.

 

Filen är ju uppenbarligen gömd/dold någonstans, dessa program är ju byggda så att den väsentliga filen/filerna ska vara svåra att hitta, efter installationen.

 

Har du försökt att kolla i registret?

Har du testat med något spywareprogram?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt vilket anti-spywareprogram jag ska använda då de flesta på nätet verkar vara fakeprogram och installerar massa annat skit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejen är den att det inte installeras utan man bara lägger in en fil på datorn, därefter går det att läsa allt från själva programmet man installerat på en annan dator.
Jag läser på deras webbplats och Spector Pro handlar bara om att samla in information på den dator där det är installerat.

http://www.spectorsoft.com/products/SpectorPro_Windows/tour.asp

 

Med en bra brandvägg så märker man ju om det är något i datorn som försöker kommunicera med en annan dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...