Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst


Stefan85

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har tänkt göra mitt hem trådlöst och önskar hjälp med följande.

 

* Trådlös överföring av ljud och bild från dator till TV.

* Trådlös överföring från tv-uttaget (tre hål comhem)

* Trådlösa högtalare med trådlös ljudöverföring (icke batterier)

 

Det jag helst vill är att ha ett system för samtligt men jag är rätt säker på att den lösningen inte är ute ännu :(

 

 

Är det någon som har några bra tips för att få detta att fungera smidigt?

Jag har idag netgears 270mbits router så det ska förhoppningsvis räcka för bild och ljud överföringen via dator och tv?

 

MVH

Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådlös överföring av ljud och bild från dator till TV.

 

DLNA funkar väl litet så och så. Då måste din TV självklart stödja det. Sen får du ändå koppla den mot en trådlös brygga el dyl så den kan prata med routern på ditt WLAN. Den kan det även vara svårigheter att streama HD, då bandbredden inte räcker till.

 

Trådlös överföring från tv-uttaget (tre hål comhem)

 

Finns sk antennförlängare men de har historiskt varit ganska dåliga på sin sak.

 

* Trådlösa högtalare med trådlös ljudöverföring (icke batterier)

 

Om du inte vill ha batterier i dem, måste de förses med ström via sladd - vilket litet förtar tanken.

 

[inlägget ändrat 2009-12-20 10:26:32 av bregga]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om TV: inte har stöd för DLNA och jag måste ta hjälp av diverse trådlösa enheter vad finns det?

 

Jag har troligen hittat en passande lösning för överföringen mellan comhem och tv. http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=990

Det är så att visst vill jag helst ha allt så praktiskt som möjligt.

 

Att jag måste ha ström till extra enheter förstår jag och kan leva med, det ska bara vara så att jag ska slippa dra långa kablar för att kunna se på tv/datorn.

 

Det som hade varit bäst var väl en "moder enhet" som sköter kommunikationen följt av separata enheter som kopplas till diverse utrustningar men det finns nog inte någon sådan lösning i dags läget?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...