Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pdf till jpeg


Fredrik1971

Rekommendera Poster

Hej jag har kopierat några kort i en kopiator och det blev då pdf filer. Hur ska jag göra för att konvertera om dessa bilder till jpeg?. Jag provade med ett program som jag hittade på nätet men det blev väldigt dålig kvalité, pdf filen är på 2 Mb och när jag hade konverterat så blev den endast typ 400kb.

Jag har även testat att skriva ut pdf dokumentet och då visade det sig att om jag kollar på egenskaperna för skrivaren så står det att den är 92 Mb ??? hur är det möjligt (skrivaren skriver inte ut dok.)

 

Ceddan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Acrobat Pro klarar det. Du kan ladda ner en testversion från Adobes hemsida som fungerar i 30 dagar, fullt funktionell.

 

Svaret på din fråga om att filen blir 92 MB, är skrivarens drivrutin gör om PDF-filen till något som skrivaren kan skriva ut, vilket gör att bilder kan bli väldigt stora.

 

Du kan även testa att helt enkelt döpa om filerna från pdf till ps, eps eller tiff. Kan funka, det är snarlika format när det gäller bilder.

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-12-17 22:35:19 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har kopierat några kort i en kopiator och det blev då pdf filer

 

Har du möjlighet att kopiera igen? Jag gissar att du i kopiatorn kan välja TIFF i stället för PDF. Testa också med olika upplösningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan klicka på bilden i pdf-dokumentet för att markera den och trycka ctrl+c. Öppna sen Paint och klistra in bilden (ctrl+v). Spara som JPEG. Kvaliteten blir kanske inte den bästa, men det funkar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...