Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wii-spel kopplat via datorn


Exit6

Rekommendera Poster

Hej,

 

köpte ett nintendo Wii-spel till min dotter i födelsedagspresent med olika smaspel. Det roliga var att när vi skuille prova det sa kunde man i det finstilta läsa att man först var tvungen att koppla upp sig/registrera sig pa internet och samtidigt koppla datorn till Wii-konsolen. Jag har ingen större lust att fixa med datorn och koppla in Wii-konsolen till vardagsrummet fran hennes rum sa jag undrar om man kan kopiera wii-skivan till en usb-stick till hennes lilla ASUS-laptop (tar inte skivor) och koppla in internet där?

 

Admin, flytta gärna traden dit den hör hemma ;)

 

Tack pa förhand

 

Jens

 

 

[inlägget ändrat 2009-11-29 18:22:15 av Exit6]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så vet jag inte om det går, någon annan här kanske vet bättre hur det fungerar med konsoler och tillhörande skivor, risken finns att det inte går, att man måste använda skivan, du kan ju testa.

 

 

Passar på att flytta tråden också.

//gästen - Moderator för Datorspel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen läst rätt? Var det översatt till svenska, kanske automatöversatt?

Nu har jag troligen en äldre konsol än dig men att man MÅSTE regga sig via internet låter märkligt. Och koppla till dator låter också märkligt.

Jag menar, köper man ett spel så borde man ju kunna använda detta även utan internet.

 

Kolla igen och återkom.

 

Kopiera Wii-skivan kan man bara göra med tre st. modeller av brännare, alla från LG, och det är något man gör i ett helt annat syfte. Det går inte heller att läsa Wii-skivor (annat än med just de tre brännarna) eftersom det är ett annat filsystem.

 

[inlägget ändrat 2009-11-29 23:32:54 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor i Tyskland sa kollade upp det en gang till. Nagon registrerung behövdes inte (sorry) men som sagt, man kopplar datorn till Wii-konsolen och maste ha dem sammankopplade.. Det är alltsa en helt vanlig dataskiva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men av vilken anledning ska man koppla ihop en dator med konsolen?

Konsolen kan anslutas till ett trådlöst nätverk men det är ju inte samma sak som att koppla till en dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://skinflint.co.uk/at/a338426.html

 

Försökte hitta det pa svenska men "This product may be intended for the German or Austrian market". Kändes lite som att ni trodde att jag skulle hitta pa nagot olagligt sa..

 

Mikael, en idée om varför man kopplar via datorn är att det inte är Nintendo själva som gjort spelet utan "Tewi" som kanske saknar rättigheter att göra spelen direkt till wii-konsolen?

 

Sa, är det möjligt att kopiera skivan till en usb och köra den därigenom?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, såfall så skulle en kopiering till minneskortet vara ett bättre alternativ.

Finns en uppdatering til konsolen (möjlighen har du redan den) som medger ökad användning av minneskortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wePlay Tetris (PC)
låter väl som att det är ett spel för PC, särskilt som det också står
Skinflint (Austria) » Games » PC-Games » Miscellaneous
Eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...