Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer Ferrari One 200


win7win

Rekommendera Poster

Hej alla

jag ville dela med andra ett köp som jag tänkte göra snart.en bärbar acer Ferrari one 200 heter den, jag tyckte mycket om själva skick på datorn men jag kunnde inte fatta så mycket hårdvara som finns i den här nedan länken till mer info om den

 

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=LX.FRC02.124

 

vad tycker ni om den e det värt pengarna, räcker hastigheten som är 1,2 GHZ till att surfa, skriva doc och spela lite spel

 

tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räcker hastigheten som är 1,2 GHZ till att surfa, skriva doc och spela lite spel

 

Ja du kommer väll skapligt långt, då det är en 2 kärnig processor med relativt mycket cache. Jag säger inte att det är en mycket bra processor, men i motsvarande till intel atom så är den bra mycket bättre, dock är ju priset bra mycket högre...

Att den har 4GB ram gör ju att den även klarar hålla igång bra mycket mer program än motsvarande neetbooks med bara 1GB ram

 

Ett tips är att testa en så kallad netbook om du ej har vana utav dessa, så kan du ju själv avgöra hur du tycker storleken samt prestandan fungerar...

Med tanke på att det är olika från person till person hur mycket prestanda man behöver, för vissa kan det ju rent av bli en prestanda uppgradering mot för deras gamla dator, medan andra tror att netbooken ska prestera lika bra så deras stationära 4 kärniga "super" datorn...

 

Spelingen begränsas väll främst till grafikkortet, samt även till processorn. Du kan troligen spela äldre mindre krävande spel så som CS, WC3, flatout och liknande men jag skulle inte förvänta mig att nya 3d spel skulle fungera så bra...

 

Vad vill du kunna spela?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej,jag e inte så mycket intresserad på att spela och sånt nej,jag e student och vill bara surfa lite och skriva mycket men då o då man kan spela lite kort inte att spela counter strike eller sånt ,men finns nån hemsida som du kan rekomendera där de beskriver lite mer detal om komponenter och vad de betyder och vad de gör....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill bara surfa lite och skriva mycket

 

Då vet jag allvarligt talat inte om det är så bra att köpa en relativt liten dator, för du får på så sätt ett väldigt litet tangentbord och även en liten skärm, vilket "försvårar" surfning. Men det är förstås ditt val.

 

värt att notera är att du får en likvärdig/bättre 15.6" dator för ungefär 4-5000:- kronor, så portabiliteten har sitt pris.

 

När jag köpte min bärbara dator så kollade jag på http://www.notebookcheck.net/ och deras olika rangordningslistor över hur Processorerna och grafikkorten presterade utav de datorerna jag var intresserad att köpa.

 

Det är väll egentligen det svåra för oss konsumenter att veta, hur en processor står sig mot en annan processor samt likadant med grafikkort.

 

detta är ju lättare:

 

Ram minne behöver du (oftast, finns snabbare men inte i denna prisklass) bara jämföra storleken (ju större ju bättre)

 

Hårdisk behöver du oftast bara bry dig i storleken. (det finns även snabbare hårdiskar men dessa är oftast inget vi finner i denna prisklass endå)

 

Skärm kan vara intressant att veta upplösningen, ju högre ju bättre

 

Datorn i övrigt: har den bra ljud? Mic? skönt tangentbord? många uttag ? bra batteri ? och sådant...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min uppfattning är den oduglig till spel.

grafikkortet ligger på 132a plats

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

 

för spel föreslår jag datorer med Radeon 4650 grafikkort.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s45395447&o=produkt_pris_inkmoms

 

Acer är inte så snabba på service. Det finns nån tråd med 5månader för ett servicebesök här på eforum. (Acer skickar datorer med fel utomlands)

 

 

[inlägget ändrat 2009-11-28 12:20:53 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...