Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7


target52

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har en produktnyckel till windows 7 som jag har kontrollerat att den är äkta men jag söker efter programvaran (har inte skivan) är det någon som vet var man kan köra en download och hämta hem programvaran.

 

MVH

target52

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack för tipset men frågan är om jag kan använda den produktnyckel jag har. Det verkar som den utvärderingsversion är låst till en nyckel du måste köpa senare. Har jag fel i det kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser man texten som länken visar till, så fungerar bara trial-versionen tiden ut, sedan måste man göra en full ominstallation av Windows 7, och man måste ha en giltig nyckel.

Fullt möjligt att din "giltiga" nyckel fungerar, du kan ju prova med den, annars får du helt enkelt köpa dig en fungerande produktnyckel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Så illa att du måste köpa en ny licens därför att du inte har något media skall det inte behöva vara.Någon har ju betalt licensen till MS.

 

Du kan ju låna en skiva med den WIN 7 version du har licens för* eller så kan du hämta den hos exempelvis **.

På ** finns nu en ocrackad engelsk svensk allversion att hämta.Skall själv testa på en äldre dator för att sen, om det fungerar, skaffa en uppgraderingslicens.

 

LARSAS

 

*Om skivan du lånar har levererats med köp av licens för uppgradering,OEM eller fullversion har nog ingen betydelse .Det avgörande är att din licenstyp stämmer med ditt förhållande.

 

[inlägget ändrat 2009-11-22 09:00:55 av LARSAS]

 

 

**Hänvisning till site bortredigerad av moderator.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-11-22 09:56:36 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har en licens för ett Windows-operativ men skivan är förlorad, är det inte bra att slå en pling till MS och de kan, mot självkostnadspris (dvs någon hundralapp) sända ut en ny skiva till en?

 

Givet att man kan bevisa att man sitter med en äkta licens.

 

Annars är det som Larsas säger, har du en äkta licens är det bara att ta låna en skiva av kompisen och installera från denna. Eller någon variant av det.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ALLTID vara försiktig med att hämta hem en kopia från en "oseriös" sajt, du har ingen garanti på att den kopian är helt "lusfri", risken finns alltså att du får med något olämpligt vid installationen som du inte vill ha.

Bättre då att låna en "köp" skiva från en bekant, eller skaffa via Microsoft.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...