Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mailprogram till Windows 7 Professional


Lacro

Rekommendera Poster

Försökte använda InCrediMail i min nya dator med Windows 7 Professional.

 

Men jag fick problem och när jag kollade så fick jag svar att InCrediMail inte är kompatibelt med W7.

 

 

Så nu vill jag ha tips på ett annat mailprogram på svenska som "ser ut" som gamla outlook t.ex.

 

Men jag hittar inget!

 

Tacksam få tips.

 

 

/Lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns Thunderbird på svenska?

 

Varför har det helst plötsligt blivit så svårt att hitta ett bra mailprogram på svenska till W7?

 

Har inte Windows själva något mailprogram som man direkt kan installera? och som liknar dom mailprogram som finns i XP och Vista?

 

 

 

 

/Lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird är på svenska, nedladdningen finns på min andra länk.

 

Microsoft har kommit ut med något som heter Windows Live Mail, men jag har ingen aning om det ser ut som Outlook Express och/eller Windows Mail eftersom jag har använt Thunderbird i 6 år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en bärbar här med Win 7 som använder IncrediMail, fungerar utmärkt bra, så du måste ha fått något problem med din installation?

 

Edit: Kör Ultimate 64:a versionen av Win 7 ska jag tillägga.

[inlägget ändrat 2009-11-18 16:23:43 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILL CECILIA

 

Jag laddade ner Thunderbird 2 helt enligt dina anvisningar. Men jag fick konstiga problem med datorn med okontrollerad blå skärm/vit text som varnade för att det kunde vara ett program som orsakade problemet.

 

Jag tog bort program efter program men problemet kvarstod.

 

Så kollade jag Thunderbird i Windows kompatibilitetsprogram och fick då svaret att Thunderbird 2 inte är kompatibelt med W7.

 

Så vad rekommenderar du mig att göra?

 

/lacro

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju tråkigt att det inte fungerar för dig, för det fungerar i andra datorer med Windows 7, men datorer är unika. Jag hittar ett förslag om att köra det i kompatibilitetsläget för XP SP2. Vet du hur du ställer in kompatibilitetsläget?

 

Du skulle också kunna test betaversionen av Thunderbird version 3 om du vill:

http://www.mozillamessaging.com/en-US/about/press/archive/2009-09-22-01

http://blog.brothersoft.com/2009/07/08/windows-7-software-compatibility-testing-mozilla-thunderbird

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt mail.

 

Det är inte min nya dator med W7 professional som är unik.

 

Det måste vara Windows program där man kan kolla kompatibiliteten på alla program - som visar fel i just min dator. Du kan kolla själv på

 

http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/default.aspx

 

Jag tror du får samma svar som jag fick. Jag kör 64 bitars men fick samma negativa svar på 32 bitars.

 

JA det är riktigt att Thunderbird 2 "verkar" fungera och går utan vidare att installera i W7 och att använda.

 

Men det blev andra problem istället som helt försvann när jag nu har avinstallerat Thunderbird.

 

Jag har nu installerat Windows Live Mail som är 100% kompatibelt med W7 - både 32 och 64 bitars.

 

Tack för din service " i alla fall"

 

 

/lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag fick svaret:

Information coming soon

We are working with the software publisher to confirm this product’s compatibility.

 

Det jag menade är att många kör Thunderbird 2 i Windows 7 utan att få några problem med vare sig Thunderbird eller något annat program. Men det är bra att du har hittat ett program som fungerar i din dator. :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...