Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara en etikettsida erhålls


Big G

Rekommendera Poster

Hej, jag har problem med att fullt ut koppla dokument i Office 2003.

Jag har 250 poster i ett Excelark med rubrik: Namn, adress och försöker få dessa att bli etiketter i Word. Jag får bara EN sida etiketter.

Har försökt i en timme nu. "Hjälpen" i Office online stämmer inte heller fast den påstår sig vara Office 2003.

Tacksam för assistans här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga något utan att se din fil. Alla poster är med i listan du ser i Word? Det finns Nästa-poster i varje etikett? Du väljer att skriva ut allt eller bara första sidan?

 

Troligen ett enkelt fel men svårt att se såhär.

 

Samt felet är i Word - flyttar tråden till kanalen Ordbehandling

 

/T

Moderator

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lurade mig på förhandsgranska; både förhandsgranska i sista steget i "Koppla dokument" och i Windows förhandsgranska visade bara EN sid, men när jag skrev ut fysiskt kom alla sidor med. Yipiee!

 

Men /T och andra kloka - måste det vara så svårt att göra en pedagogisk instruktion för koppla dokument? I guiden pratar man om huvuddokument och massa förvillande uttryck, man har olika med uttryck för de dokument som är inblandade här; Välj mottagare;Anv befintlig lista;redigera mottagarlista osv man blir ju snurrig och allt tar en timme med massa test i.s.f. 5 min. Måste det göras så krångligt? Jag är säker på att jag inte är ensam om den åsikten!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tycka som du men det ska sägas att det svåraste uppdraget du kan ge en ingenjör det är att skriva manual över det de skapat.

 

Ingen ursäkt men en förklaring. Samt det att den koppling du önskar är en av flera möjliga, svårt att täcka alla scenarior. Vill dock påstå att de bättrat även denna guide i Office 2007.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...