Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xbox garanti?


biker3C

Rekommendera Poster

En fråga, jag har oljud från en xbox vanligtvis är det 1 års garanti, i mail från xbox support skriver dom att jag har 2 års garanti, jag skickade mail tillbaka varför 2 år, fick svaret att det är 2 år men ingen förklaring varför kan jag lita på det. Support telefon dit helt kass lång väntetid över 15 min.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, jag har oljud från en xbox vanligtvis är det 1 års garanti, i mail från xbox support skriver dom att jag har 2 års garanti, jag skickade mail tillbaka varför 2 år, fick svaret att det är 2 år men ingen förklaring varför kan jag lita på det.

Säger dom det, så får man ju förutsätta att det stämmer.

Att butikerna oftast har 1 års garanti, är ju vanligt, men i detta fall, så kan det vara tillverkaren som ger ytterliggare 1 år.

 

Jag har t.ex en kaffebryggare hemma som det är normalt 1 års butiksgaranti på, men tillverkaren ger hela 5 år fabriksgaranti, så det kan vara lite olika, så säger xbox support, 2 års garanti, så utnyttja det i så fall.

Men det kan vara idé att också fråga dom, om det räcker med att besöka butiken där du har köpt den, eller om du måste skicka den till xbox-support, anvisad serviceställe?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

En fråga, jag har oljud från en xbox vanligtvis är det 1 års garanti, i mail från xbox support skriver dom att jag har 2 års garanti, jag skickade mail tillbaka varför 2 år, fick svaret att det är 2 år men ingen förklaring varför kan jag lita på det. Support telefon dit helt kass lång väntetid över 15 min.

 

Beroende på vilket Xbox du skaffat dig... I vissa har det vatt mycket problem och fel så garantin är fölängd. Jag skaffade mig mitt för över 3 år sedan och fick det ytbytt via supporten. Enkelt och smidigt. Ring dit så kommer UPS och hämtar det till dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

den förlängda garantin beror på att Microsoft fick så mycket kritik för att xbox 360 fick red ring of death så lätt och att man fick betala över tusen spänn för att laga det och då beslutade sig microsoft att utöka garantin på vissa modeller till tre år och de andra till två år.

 

jag fick mitt xbox 360 lagat för red ring of death när det var 2,5 år gammalt (jag har första modellen av xbox 360 biggrin.gifbiggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...