Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändrad storlek vid inkoppling av projektor


JanniIsabel

Rekommendera Poster

Så här är det. Jag ska förklara så gott jag kan.

 

Arbetar med en laptop, som jag kopplar ihop med en projektor. Som sedan ska visas upp på skärm.

 

Om man trycker FN,F8 kopplar man bort projektorn och bilden visas endast på laptopen.

När jag sedan trycker tillbaka FN, F8 och öppnar programet som jag ska skriva i. (Prototype) Så ändras projektorläget, eller skärmläget (?) och all text kommer inte med. Ord försvinner ut i högermarginalen och visas alltså inte på skärmen, eller på laptopen heller för den delen.

 

Med text på skärmen trycker jag FN,F8 igen, för att gå tillbaka till endast laptop, då justeras bilden och all text blir synlig.

Återgår till projektor och skärm. Bilden justeras och orden i högermarginalen försvinner.

 

Varför? Och hur löser jag detta?

 

Har provat att byta sladd, att använda annan laptop, samt annan projektor. Problemet återfinns överallt! Oavsett vilken kombination jag använder, eller om jag använder någon av de andra laptoparna på jobbet.

 

Någon påstod att det hade med windows uppdateringar att göra, att jag tagit datorn under en sådan uppdatering. Men det låter underligt?

 

Kan någon hjälpa? =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter som ett problem med drivrutinen för grafikkortet. Om din användare på datorn får ändra drivrutiner etc så tycker jag du borde gå till datortillverkarens hemsida och söka efter en förhoppningsvis uppdaterad version.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej!

Jag ska genast sätta igång med detta.

Tackar för hjälpen så länge, och återkommer om det inte blir någon lösning på problemet!

 

=)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...